W drugim kwartale 2015 roku Apple dostarczyło 3,6 mln inteligentnych zegarków, doganiając w ten sposób Fibit, który jest liderem w tym segmencie - poinformowała w czwartek firma analizująca rynki IDC. Apple Watch dostępny jest na rynku od czerwca br.
"Kiedykolwiek Apple wchodzi na rynek, to przykuwa uwagę nie tylko na sobie, ale na całym segmencie (na którym debiutuje z danym urządzeniem). Ich udział przynosi zyski nie tylko dla nich samych, ale także dla graczy i platform działających w ekosystemie urządzeń naręcznych, podnosząc znacząco poziom sprzedaży" - podkreślił analityk IDC Ramon Llamas. Zwrócił też uwagę, że debiut Apple Watch był impulsem dla konkurencji, zmuszając ją do dalszego rozwoju swoich urządzeń.
"Warto zauważyć, że Fibit sprzedaje tylko proste urządzenia, w kategorii, która w ciągu najbliższych paru lat najprawdopodobniej będzie tracić udział w rynku, czyniąc tym samym z Apple lidera segmentu urządzeń naręcznych" - podkreślono w raporcie IDC.
W dokumencie wyliczono, że na kolejnych miejscach znalazły się urządzenia firm: Xiaomi, Garmin i Samsunga.
IDC zwraca uwagę, że w segmencie urządzeń naręcznych wytworzył się wyraźny podział na te bardziej skomplikowane i jednocześnie droższe i te, które mają ograniczone funkcje i wyraźnie niższą cenę. "Dla producentów skoncentrowanych na prostych urządzeniach wyzwaniem będzie konkurowanie z dodatkowymi funkcjami oferowanymi przez inteligentne urządzenia, przy jednoczesnym utrzymywaniu zysków" - napisano w raporcie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Inteligentne zegarki: Fibit liderem rynku, Apple drugi