XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Internauci wydają 600-700 zł na prezenty

Internauci wydają 600-700 zł na prezenty
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Czterech na dziesięciu internautów przeznaczy na gwiazdkowe prezenty więcej pieniędzy niż przed rokiem. Panie wydadzą prawie 600, a panowie ponad 700 zł

Tak wynika z raportu "Gwiazdka w domach internautów" przytoczonego przez płocką "Gazetę Wyborczą". Przygotowała go firma badawcza Gemius*. Na pytania ankiety w połowie grudnia odpowiedziało blisko 2 tys. osób w wieku powyżej 15 lat.

Pierwszy wniosek - uwielbiający nowe technologie internauci są jednak przywiązani do tradycji.

91 proc. nie zamierza zrezygnować z tradycji składania sobie życzeń i dzielenia się opłatkiem, a 82 proc. obdziela bliskich prezentami. Niewielu mniej przygotowuje nakrycie dla niespodziewanego gościa i pilnuje, by w menu były karp lub dokładnie 12 dań. Połowa wspólnie z rodziną ubiera choinkę, śpiewa kolędy i wypatruje pierwszej gwiazdki.

Pasterka? Idzie na nią co trzeci internauta, natomiast w ogóle świąt nie obchodzi tylko 4 proc.

Ludziom buszującym na co dzień w sieci święta kojarzą się przede wszystkim z choinką (59 proc. wskazań) i czasem spędzonym z rodziną (53 proc.). Dla co trzeciego Boże Narodzenie to przede wszystkim prezenty. Co piąty internauta łączy Boże Narodzenie z jedzeniem i spędzaniem czasu przy stole, dzieciństwem oraz Świętym Mikołajem - czytamy w dzienniku.

Autorzy raportu z Gemiusa kontynuują: święta to także czas przygotowań. 10 proc. internautów kojarzą się one głównie z zakupami, a co siódmemu z gotowaniem i pieczeniem. Jedynie 18 proc. przychodzą na myśl odpoczynek i relaks, natomiast 5 proc. - stres i zmęczenie.

Ciekawe, mężczyźni częściej traktują Boże Narodzenie przede wszystkim jako święto religijne (41 proc. przy 28 proc. kobiet). Panowie łączą je także częściej z jedzeniem i spędzaniem czasu przy stole (odpowiednio 24 i 19 proc.) oraz z odpoczynkiem i relaksem (21 i 15 proc.).

- Jedynie 9 proc. internautów obchodzących Boże Narodzenie przyznaje, że w ogóle nie kupuje prezentów - donosi cytowany przez "GW" Gemius. - Do tej grupy należy nieco więcej mężczyzn (11 proc.) niż kobiet (6 proc.). Świąteczne sprawunki zostawiamy często na ostatnią chwilę. Między 10 a 14 grudnia co drugi internauta nie kupił jeszcze żadnych prezentów. Co piąty planował pójść na zakupy w ostatni weekend przed świętami. I jeszcze jedno - wcześniej prezentów szukają kobiety.

Aż 60 proc. pytanych o szacunkowe wydatki na prezenty nie było w stanie podać żadnej kwoty. Pozostali planują wydanie przeciętnie 644 zł (mężczyźni - 707 zł, kobiety - 593 zł). Mimo popularności sklepów i aukcji internetowych najbardziej powszechnym miejscem świątecznych zakupów pozostają centra handlowe - to tam prezenty kupił co drugi respondent. Internet z 34 proc. jest na drugim miejscu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Internauci wydają 600-700 zł na prezenty

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!