Czterech na dziesięciu internautów przeznaczy na gwiazdkowe prezenty więcej pieniędzy niż przed rokiem. Panie wydadzą prawie 600, a panowie ponad 700 zł
Pierwszy wniosek - uwielbiający nowe technologie internauci są jednak przywiązani do tradycji.
91 proc. nie zamierza zrezygnować z tradycji składania sobie życzeń i dzielenia się opłatkiem, a 82 proc. obdziela bliskich prezentami. Niewielu mniej przygotowuje nakrycie dla niespodziewanego gościa i pilnuje, by w menu były karp lub dokładnie 12 dań. Połowa wspólnie z rodziną ubiera choinkę, śpiewa kolędy i wypatruje pierwszej gwiazdki.
Pasterka? Idzie na nią co trzeci internauta, natomiast w ogóle świąt nie obchodzi tylko 4 proc.
Ludziom buszującym na co dzień w sieci święta kojarzą się przede wszystkim z choinką (59 proc. wskazań) i czasem spędzonym z rodziną (53 proc.). Dla co trzeciego Boże Narodzenie to przede wszystkim prezenty. Co piąty internauta łączy Boże Narodzenie z jedzeniem i spędzaniem czasu przy stole, dzieciństwem oraz Świętym Mikołajem - czytamy w dzienniku.
Autorzy raportu z Gemiusa kontynuują: święta to także czas przygotowań. 10 proc. internautów kojarzą się one głównie z zakupami, a co siódmemu z gotowaniem i pieczeniem. Jedynie 18 proc. przychodzą na myśl odpoczynek i relaks, natomiast 5 proc. - stres i zmęczenie.
Ciekawe, mężczyźni częściej traktują Boże Narodzenie przede wszystkim jako święto religijne (41 proc. przy 28 proc. kobiet). Panowie łączą je także częściej z jedzeniem i spędzaniem czasu przy stole (odpowiednio 24 i 19 proc.) oraz z odpoczynkiem i relaksem (21 i 15 proc.).
- Jedynie 9 proc. internautów obchodzących Boże Narodzenie przyznaje, że w ogóle nie kupuje prezentów - donosi cytowany przez "GW" Gemius. - Do tej grupy należy nieco więcej mężczyzn (11 proc.) niż kobiet (6 proc.). Świąteczne sprawunki zostawiamy często na ostatnią chwilę. Między 10 a 14 grudnia co drugi internauta nie kupił jeszcze żadnych prezentów. Co piąty planował pójść na zakupy w ostatni weekend przed świętami. I jeszcze jedno - wcześniej prezentów szukają kobiety.
Aż 60 proc. pytanych o szacunkowe wydatki na prezenty nie było w stanie podać żadnej kwoty. Pozostali planują wydanie przeciętnie 644 zł (mężczyźni - 707 zł, kobiety - 593 zł). Mimo popularności sklepów i aukcji internetowych najbardziej powszechnym miejscem świątecznych zakupów pozostają centra handlowe - to tam prezenty kupił co drugi respondent. Internet z 34 proc. jest na drugim miejscu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Internauci wydają 600-700 zł na prezenty