PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Internauci wydają 600-700 zł na prezenty

Autor: Gazeta Wyborcza (Płock)
23-12-2007 17:12

Czterech na dziesięciu internautów przeznaczy na gwiazdkowe prezenty więcej pieniędzy niż przed rokiem. Panie wydadzą prawie 600, a panowie ponad 700 zł

Tak wynika z raportu "Gwiazdka w domach internautów" przytoczonego przez płocką "Gazetę Wyborczą". Przygotowała go firma badawcza Gemius*. Na pytania ankiety w połowie grudnia odpowiedziało blisko 2 tys. osób w wieku powyżej 15 lat.
Pierwszy wniosek - uwielbiający nowe technologie internauci są jednak przywiązani do tradycji.

91 proc. nie zamierza zrezygnować z tradycji składania sobie życzeń i dzielenia się opłatkiem, a 82 proc. obdziela bliskich prezentami. Niewielu mniej przygotowuje nakrycie dla niespodziewanego gościa i pilnuje, by w menu były karp lub dokładnie 12 dań. Połowa wspólnie z rodziną ubiera choinkę, śpiewa kolędy i wypatruje pierwszej gwiazdki.

Pasterka? Idzie na nią co trzeci internauta, natomiast w ogóle świąt nie obchodzi tylko 4 proc.

Ludziom buszującym na co dzień w sieci święta kojarzą się przede wszystkim z choinką (59 proc. wskazań) i czasem spędzonym z rodziną (53 proc.). Dla co trzeciego Boże Narodzenie to przede wszystkim prezenty. Co piąty internauta łączy Boże Narodzenie z jedzeniem i spędzaniem czasu przy stole, dzieciństwem oraz Świętym Mikołajem - czytamy w dzienniku.

Autorzy raportu z Gemiusa kontynuują: święta to także czas przygotowań. 10 proc. internautów kojarzą się one głównie z zakupami, a co siódmemu z gotowaniem i pieczeniem. Jedynie 18 proc. przychodzą na myśl odpoczynek i relaks, natomiast 5 proc. - stres i zmęczenie.

Ciekawe, mężczyźni częściej traktują Boże Narodzenie przede wszystkim jako święto religijne (41 proc. przy 28 proc. kobiet). Panowie łączą je także częściej z jedzeniem i spędzaniem czasu przy stole (odpowiednio 24 i 19 proc.) oraz z odpoczynkiem i relaksem (21 i 15 proc.).

- Jedynie 9 proc. internautów obchodzących Boże Narodzenie przyznaje, że w ogóle nie kupuje prezentów - donosi cytowany przez "GW" Gemius. - Do tej grupy należy nieco więcej mężczyzn (11 proc.) niż kobiet (6 proc.). Świąteczne sprawunki zostawiamy często na ostatnią chwilę. Między 10 a 14 grudnia co drugi internauta nie kupił jeszcze żadnych prezentów. Co piąty planował pójść na zakupy w ostatni weekend przed świętami. I jeszcze jedno - wcześniej prezentów szukają kobiety.

Aż 60 proc. pytanych o szacunkowe wydatki na prezenty nie było w stanie podać żadnej kwoty. Pozostali planują wydanie przeciętnie 644 zł (mężczyźni - 707 zł, kobiety - 593 zł). Mimo popularności sklepów i aukcji internetowych najbardziej powszechnym miejscem świątecznych zakupów pozostają centra handlowe - to tam prezenty kupił co drugi respondent. Internet z 34 proc. jest na drugim miejscu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 117 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.