PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Internet głównym narzędziem samorządowej kampanii wyborczej w Portugalii

Autor: PAP
28-09-2013 09:32

Internet stał się głównym narzędziem agitacji przed niedzielnymi wyborami samorządowymi w Portugalii. Do rzadkości należeli kandydaci bez własnej strony internetowej, konta na portalu społecznościowym, czy spotu reklamowego pokazywanego w sieci.

Siły internetu w kampanii przed niedzielnymi wyborami samorządowymi nie zbagatelizowała Państwowa Komisja Wyborcza w Lizbonie. Na początku września zakazała ona korzystania z Facebooka wszystkim kandydatom do samorządu na dwa dni przed wyborami.
Jak wyjaśniła w komunikacie komisja, decyzja o zakazie korzystania z popularnej witryny społecznościowej podyktowana została dużym prawdopodobieństwem zakłócenia 48-godzinnej ciszy wyborczej.

"Istnieje domniemanie, że wielu kandydatów do samorządu będzie szukać poparcia w czasie trwania ciszy wyborczej na własnych profilach. Każda aktywność na tych stronach może służyć nielegalnemu wydłużeniu czasu swojej kampanii" - wyjaśnił przewodniczący Państwowej Komisji Wyborczej Fernando Costa Soares.

Do częstszego korzystania z witryn w sieci przyczyniła się sama Państwowa Komisja Wyborcza, która w sierpniu br. zakazała stosowania podczas kampanii rozmów telefonicznych z potencjalnymi wyborcami, wysyłania smsów oraz maili.

Instytucja czuwająca nad wyborami zakazała też stacjom telewizyjnym i radiowym dyskryminacji komitetów w swoich programach, zobowiązując do przydzielenia nie tylko identycznego czasu antenowego, ale również medialnej obsługi wszystkich organizowanych przez kandydatów wydarzeń. W takich warunkach większość portugalskich kanałów zrezygnowało z prezentowania programów komitetów wyborczych.

Blisko 100 kandydatom w niedzielnych wyborach z pomocą przyszły telewizje kablowe, które odpłatnie udostępniły po jednym ze swoich kanałów. Dużemu popytowi na tą formę marketingu wśród kandydatów nie towarzyszyło jednak duże zainteresowanie widzów. Żaden z prywatnych kanałów wyborczych nie znalazł się wśród 100 najczęściej oglądanych w Portugalii stacji telewizyjnych.

Eksperci przypominają, że na popularności internetu zaważyły też względy finansowe.

"Zamieszczanie spotów reklamowych na witrynach w sieci jest najtańszą formą promowania swojej osoby. W dobie panującego w kraju kryzysu tylko nielicznych stać na zakup powierzchni na billboardach, czy wydruk dużej ilości plakatów i ulotek. Ostentacja w wydatkach na kampanię może mieć efekt odwrotny od zamierzonego" - przestrzega specjalista ds. marketingu politycznego Rodrigo Moita de Deus. Ekspert podczas tegorocznej kampanii wyborczej doradzał dziewięciu kandydatom.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 272 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP