PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Internet głównym narzędziem samorządowej kampanii wyborczej w Portugalii

Autor: PAP
28-09-2013 09:32

Internet stał się głównym narzędziem agitacji przed niedzielnymi wyborami samorządowymi w Portugalii. Do rzadkości należeli kandydaci bez własnej strony internetowej, konta na portalu społecznościowym, czy spotu reklamowego pokazywanego w sieci.

Siły internetu w kampanii przed niedzielnymi wyborami samorządowymi nie zbagatelizowała Państwowa Komisja Wyborcza w Lizbonie. Na początku września zakazała ona korzystania z Facebooka wszystkim kandydatom do samorządu na dwa dni przed wyborami.
Jak wyjaśniła w komunikacie komisja, decyzja o zakazie korzystania z popularnej witryny społecznościowej podyktowana została dużym prawdopodobieństwem zakłócenia 48-godzinnej ciszy wyborczej.

"Istnieje domniemanie, że wielu kandydatów do samorządu będzie szukać poparcia w czasie trwania ciszy wyborczej na własnych profilach. Każda aktywność na tych stronach może służyć nielegalnemu wydłużeniu czasu swojej kampanii" - wyjaśnił przewodniczący Państwowej Komisji Wyborczej Fernando Costa Soares.

Do częstszego korzystania z witryn w sieci przyczyniła się sama Państwowa Komisja Wyborcza, która w sierpniu br. zakazała stosowania podczas kampanii rozmów telefonicznych z potencjalnymi wyborcami, wysyłania smsów oraz maili.

Instytucja czuwająca nad wyborami zakazała też stacjom telewizyjnym i radiowym dyskryminacji komitetów w swoich programach, zobowiązując do przydzielenia nie tylko identycznego czasu antenowego, ale również medialnej obsługi wszystkich organizowanych przez kandydatów wydarzeń. W takich warunkach większość portugalskich kanałów zrezygnowało z prezentowania programów komitetów wyborczych.

Blisko 100 kandydatom w niedzielnych wyborach z pomocą przyszły telewizje kablowe, które odpłatnie udostępniły po jednym ze swoich kanałów. Dużemu popytowi na tą formę marketingu wśród kandydatów nie towarzyszyło jednak duże zainteresowanie widzów. Żaden z prywatnych kanałów wyborczych nie znalazł się wśród 100 najczęściej oglądanych w Portugalii stacji telewizyjnych.

Eksperci przypominają, że na popularności internetu zaważyły też względy finansowe.

"Zamieszczanie spotów reklamowych na witrynach w sieci jest najtańszą formą promowania swojej osoby. W dobie panującego w kraju kryzysu tylko nielicznych stać na zakup powierzchni na billboardach, czy wydruk dużej ilości plakatów i ulotek. Ostentacja w wydatkach na kampanię może mieć efekt odwrotny od zamierzonego" - przestrzega specjalista ds. marketingu politycznego Rodrigo Moita de Deus. Ekspert podczas tegorocznej kampanii wyborczej doradzał dziewięciu kandydatom.
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

37 409 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

657 146 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.