Internet Group może wprowadzić Call Center Poland na GPW

Internet Group może wprowadzić Call Center Poland na GPW
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Spółka Internet Group może wprowadzić na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych grupę Call Center Poland, poinformował wiceprezes firmy Rafał Rześny.

- Chcemy dalej rozwijać Internet Group i Call Center Poland, między innymi przez akwizycje - powiedział Rześny na konferencji prasowej. Wyjaśnił, że ewentualne akwizycje mogą być finansowane ze środków pozyskanych na giełdzie, a także dzięki nowej emisji akcji Internet Group.

W zeszłym tygodniu akcjonariusze spółki zgodzili się na emisję do 10.918.666 akcji serii G, z zachowaniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Według Rześnego, firma chce pozyskać z emisji ok. 100 mln zł.

W poniedziałek Internet Group poinformował o sfinalizowaniu transakcji w wyniku której nabyła od Tolkenar Limited, z siedzibą na Cyprze, 2.842.623 akcji spółki Call Center Poland, które po obniżeniu kapitału zakładowego tej spółki, stanowić będą 100 proc. jej kapitału zakładowego za łączną cenę 129,40 mln zł.

Internet Group kupił też od Tolkenar 100 proc. udziałów w spółce ContactPoint za 10,70 mln zł.

W skład grupy (CPP) wchodzą obecnie cztery firmy. Dwie firmy oferujące usługi call center, czyli Call Center Poland i ContactPoint, Webtel - firma technologiczna specjalizująca się w rozwiązaniach dla call/contact centers i firma szkoleniowo-doradcza Communication One Consulting.

Według Rześnego, zysk netto grupy CPP wyniesie w tym roku ok. 7 mln zł. Rześny podtrzymał też prognozę według której Internet Group osiągnie w tym roku zysk netto w wysokości ok. 8,4 mln zł (ten wynik nie uwzględnia efektu przejęcia CPP).

- Strategia rozwoju CPP zakłada stworzenie kompletnej grupy BPO (Outsourcing procesów biznesowych) - powiedział prezes CPP Rafał Dywan. Dodał, że CPP może rozpocząć działalność w sferach obsługi korespondencji i usług kurierskich (może dokonać odpowiednich akwizycji) zainwestuje też w centra call center w mniejszych miejscowościach (w przyszłym roku może stworzyć dwa-trzy takie centra).

Dywan nie wykluczył też przejęć kolejnych spółek z branży call center. Zapowiedział też, że CPP będzie chciało wejść na jeden z rynków zagranicznych w regionie Europy Środkowej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!