PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Internet najlepszym kanałem komunikacji

Autor: wnp.pl (WGK)
26-11-2013 09:17

41 proc. osób płacących rachunki najchętniej kontaktuje się z usługodawcami przez Internet, a 60 proc. z nich wykorzystuje sieć do kontaktów z bankiem.

W tej grupie Internet dominuje także w kontaktach w dostawcami Internetu. 44 proc. wybiera sieć jako kanał komunikacji z firmami telekomunikacyjnymi, a 36 proc. – z operatorami pocztowymi. Takie wyniki przyniosło badanie Polak 3.0 wykonane przez Homo Homini dla Poczty Polskiej.
– Internet przyniósł prawdziwą rewolucję w bankowości. Dziś trudno sobie wyobrazić sytuację, jaka w bankach panowała jeszcze na początku poprzedniej dekady. Żeby wysłać przelew czy wykonać inną czynność trzeba było osobiście udać się do oddziału. Dziś większość klientów pojawia się tam sporadycznie, a placówki coraz częściej pełną funkcję sprzedażową i reprezentacyjną. Model oparty tylko o placówkę został zastąpiony przez rozwiązanie mieszane, gdzie podstawowym narzędziem komunikacji stał się internet – mówi Paweł Majtkowski, analityk Poczty Polskiej.

Najwięcej użytkowników przez Internet komunikuje się z bankami. Nie bez powodu: zadecydowały wygodne systemy transakcyjne i znacznie niższe opłaty (czasem brak opłat) za przelewy, zlecenia stałe i inne typowe czynności w porównaniu z opłatami pobieranymi w oddziale. Dodatkowo od kilku lat banki stosują tzw. umowy ramowe: klient podpisuje jedną umowę, która obejmuje większość najpopularniejszych usług i produktów oferowanych przez bank. Mimo takich rozwiązań placówki bankowe mają się dobrze – w ubiegłym roku ich liczba zwiększyła się o 6 proc. do 7534 (dane KNF). – Także firmy telekomunikacyjne postawiły na sprzedaż i obsługę klienta przez Internet. Wszyscy więksi operatorzy umożliwiają korzystanie z internetowych narzędzi do zarządzania zamówionymi usługami. Jednocześnie połączenie przez telefon z obsługą klienta jest płatne i kosztuje zwykle od jednego do kilku złotych – komentuje Paweł Majtkowski.

Poczta Polska zabiega o zwiększenie roli Internetu poprzez platformę Envelo integrującą różne usługi pocztowe. – Obecnie z operatorem pocztowym kontaktuje się przez internet 36 proc. badanych. Wydaje się, że za sprawą nowerj platformy, ten odsetek może wzrosnąć. Wiele osób, które wcześniej nie korzystały z tej formy kontaktu, teraz zdecyduje się na zakup znaczków pocztowych przez internet – prognozuje Paweł Majtkowski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP