W styczniu 2007 roku 94 proc. przedsiębiorstw w Unii Europejskiej (dane uwzględniają też Norwegię i Islandię) i 92 proc. w Polsce miało dostęp do internetu, wynika z raportu opublikowanego przez Eurostat w poniedziałek. W analogicznym okresie ub. roku dostęp do internetu miało 92 proc. europejskich firm.
Szerokopasmowy dostęp do internetu miało w styczniu 77 proc. firm z UE wobec 73 proc. przed rokiem. Ten rodzaj dostępu jest najbardziej popularny w Finlandii (91 proc.) i Hiszpanii (90 proc.). Polska z wynikiem 53 proc. (taki sam wskaźnik jak na Litwie) wyprzedza tylko Rumunię (31 proc.).
Z raportu Eurostat wynika, że 46 proc. polskich przedsiębiorstw zleca zewnętrznym firmom (outsourcing) przynajmniej częściowo działalność informacyjno-komunikacyjną (ICT). To wynik nieco powyżej średniej europejskiej, która wynosi 44 proc..
Liderem w dziedzinie outsourcingu są Dania (76 proc.) i Finlandia (70 proc.). Tego typu rozwiązanie najmniej popularne jest na Węgrzech (20 proc.), Litwie (21 proc.) i Bułgarii (22 proc.). W tej kategorii brakuje jednak danych z 6 państw. W żadnej z kategorii nie ma też danych na temat przedsiębiorstw francuskich.
Własne strony www posiadało w styczniu br. 65 proc. unijnych przedsiębiorstw, podał Eurostat w tym samym raporcie. Polska plasuje się tu poniżej średniej europejskiej - własne strony miało w styczniu tylko 53 proc. przedsiębiorstw. Z danych wynika, że własne strony mają najczęściej firmy ze Skandynawii (Szwecja - 85 proc., Dania - 84 proc., Finlandia - 81 proc.). Zestawienie zamykają Bułgaria (31 proc.) oraz Rumunia (24 proc.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Internet powszechny w firmach