PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Internet wkracza do telewizorów

Autor: Gazeta Wyborcza
30-08-2008 06:30

To właśnie na berlińskich targach IFA ponad 60 lat temu Willy Brandt, były kanclerz Niemiec, włączył pierwszy na świecie kolorowy telewizor.

Jedno od 1967 r. nie zmieniło się w branży elektroniki użytkowej - wciąż to telewizory grają tu pierwsze skrzypce. I w tym segmencie dochodzi do najostrzejszych spięć między producentami - pisze "Gazeta Wyborcza".
Nic dziwnego, bo według szacunków firmy badawczej Gfk, w tym roku na całym świecie rozejdzie się ponad 100 mln telewizorów LCD (wzrost o prawie 30 proc.).

- Dzisiejszy rynek LCD to tylko wierzchołek góry lodowej - mówi Toshiyuki Tajima, szef europejskiego Sharp Electronics. - Co najmniej sto milionów gospodarstw domowych w Europie nie wymieniło telewizorów kineskopowych na nowe. To ogromny potencjał - dodaje.

Chrapkę na duże pieniądze z telewizorów ma Sony, które wynajęło największą halę w Berlinie. Howard Stringer, szef japońskiego koncernu twierdzi, że jego koncern do 2010 r. chce zdetronizować koreańskiego Samsunga, za którym dotąd zostawał daleko w tyle.

Przed świąteczną gorączką w sklepach producenci chcą zdążyć z ultra-smukłymi odbiornikami - Sony pokazało LCD o grubości 9,9 mm. Sharp i Panasonic odchudzili telewizory do ok. 2,5 cm.

Na przyszły rok Sony zapowiada europejską premierę telewizorów OLED (ekrany mają po kilka milimetrów, a obraz żywsze kolory). Na razie inżynierowie borykają się z problemem skali: komercyjna wersja OLED ma ekran o przekątnej ledwie 11 cali.

Tegoroczna IFA udowodniła, że coraz więcej producentów myśli o mariażu telewizorów z internetem. Samsung ogłosił współpracę z Yahoo - chce, by widzowie mogli na ekranach korzystać z miniaplikacji wykonujących z reguły jedną funkcję (za pomocą pilota będzie można np. licytować na aukcjach, przeczytać wiadomości, sprawdzić kurs akcji czy prognozę pogody). Gruszek w popiele nie zasypia Panasonic - w przyszłym roku do sklepów mają trafić telewizory z systemem VieraCast. Ich użytkownicy będą mogli ściągać materiały m.in EuroSportu, Bloomberga i Google (filmy z YouTube i zdjęcia z serwisu Picasa).

LG swoje plazmy i LCD wyposaży za to w łącze Bluetooth - dzięki temu będzie można przesyłać np. zdjęcia z komórki bezpośrednio do telewizora lub korzystać z bezprzewodowych słuchawek.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

36 569 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

726 192 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP