XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Internetowa dywersja sieci Orange

Internetowa dywersja sieci Orange
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Centertel konkuruje o klientów Internetu ze swoim właścicielem Telekomunikacją Polską.

Orange pozyskał już ponad 20 tys. abonentów usług internetowych w sieci Telekomunikacji Polskiej - pisze "Rzeczpospolita". – Nie konkurujemy bezpośrednio z Neostradą. Ofertę kierujemy przede wszystkim do klientów sieci komórkowej Orange. To pozwala nam zagospodarować pod naszą marką kolejną niszę internetowego rynku – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes zarządu PTK Centertel, operatora sieci Orange.

– Z kilkunastu firm, które startowały w wyścigu po klientów TP, do tej pory liczyła się Netia. Wygląda na to, że poza nami na tym rynku będzie się jeszcze liczył Orange – przyznaje Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii. Jego spółce udało się zdobyć w ubiegłym roku ponad 100 tys. abonentów w sieci TP. Ponad połowę wszystkich klientów, których od grudnia 2006 r. do marca 2008 odebrali TP jej rywale. Poza Netią trzeba wymienić Tele2, Dialog i GTS Energis.

Przede wszystkim dzięki aktywności Netii po raz pierwszy od udostępnienia innym firmom swojej sieci Telekomunikacja Polska przegrywa z konkurencją rywalizację o klientów usług internetowych. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku spółka zdobyła 58 tys. abonentów, podczas gdy rywale 60 tys. Ale licząc razem z Centertelem, grupa TP wciąż jest lepsza. W ten sposób Centertel psuje biznes konkurentom TP, przechwytując część klientów, którzy rezygnują z Neostrady.

– W kolejnych kwartałach również spodziewamy się dobrej sprzedaży usług, adekwatnej do zaplanowanych nakładów reklamowych – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa. Do końca roku jej firma może pozyskać 80 – 100 tys. abonentów. Centertel świadczy usługi internetowe abonentom, którzy korzystają z taniego socjalnego planu telefonicznego. TP takim klientom z założenia nie sprzedaje Neostrady. W ten sposób chciała zniechęcić klientów do najtańszego planu telefonicznego. Bez łamania tej polityki szuka nowych klientów na Internet pod marką Orange.

– Konkurencja to normalny czynnik rynkowy. Jedyne, czego się możemy obawiać, to możliwość uprzywilejowania Centertelu jako partnera TP – choćby pod względem tempa podłączania klientów. Będziemy się temu pilnie przyglądać i w razie czego będziemy prosili o interwencję UKE – mówi Mirosław Godlewski.

Konkurencja na szybko rosnącym rynku internetowym (ok. 4 – 4,5 mln abonentów) coraz bardziej się zaostrza. Jego wartość szacowana jest przez Urząd Komunikacji Elektronicznej na ponad 2,5 mld zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Internetowa dywersja sieci Orange

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!