Centertel konkuruje o klientów Internetu ze swoim właścicielem Telekomunikacją Polską.
– Z kilkunastu firm, które startowały w wyścigu po klientów TP, do tej pory liczyła się Netia. Wygląda na to, że poza nami na tym rynku będzie się jeszcze liczył Orange – przyznaje Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii. Jego spółce udało się zdobyć w ubiegłym roku ponad 100 tys. abonentów w sieci TP. Ponad połowę wszystkich klientów, których od grudnia 2006 r. do marca 2008 odebrali TP jej rywale. Poza Netią trzeba wymienić Tele2, Dialog i GTS Energis.
Przede wszystkim dzięki aktywności Netii po raz pierwszy od udostępnienia innym firmom swojej sieci Telekomunikacja Polska przegrywa z konkurencją rywalizację o klientów usług internetowych. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku spółka zdobyła 58 tys. abonentów, podczas gdy rywale 60 tys. Ale licząc razem z Centertelem, grupa TP wciąż jest lepsza. W ten sposób Centertel psuje biznes konkurentom TP, przechwytując część klientów, którzy rezygnują z Neostrady.
– W kolejnych kwartałach również spodziewamy się dobrej sprzedaży usług, adekwatnej do zaplanowanych nakładów reklamowych – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa. Do końca roku jej firma może pozyskać 80 – 100 tys. abonentów. Centertel świadczy usługi internetowe abonentom, którzy korzystają z taniego socjalnego planu telefonicznego. TP takim klientom z założenia nie sprzedaje Neostrady. W ten sposób chciała zniechęcić klientów do najtańszego planu telefonicznego. Bez łamania tej polityki szuka nowych klientów na Internet pod marką Orange.
– Konkurencja to normalny czynnik rynkowy. Jedyne, czego się możemy obawiać, to możliwość uprzywilejowania Centertelu jako partnera TP – choćby pod względem tempa podłączania klientów. Będziemy się temu pilnie przyglądać i w razie czego będziemy prosili o interwencję UKE – mówi Mirosław Godlewski.
Konkurencja na szybko rosnącym rynku internetowym (ok. 4 – 4,5 mln abonentów) coraz bardziej się zaostrza. Jego wartość szacowana jest przez Urząd Komunikacji Elektronicznej na ponad 2,5 mld zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Internetowa dywersja sieci Orange