Internetowa telewizja niegroźna dla tradycyjnej

Internetowa telewizja niegroźna dla tradycyjnej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Internetowe telewizje nie zagrożą w tym roku tradycyjnym stacjom TV. Mogą je wspierać, jeśli nadawcy znajdą sposób na ich skuteczne wykorzystanie - podkreślają specjaliści z firmy doradczej Deloitte w corocznym raporcie TMT Trends, dotyczącym m.in. rynku mediów.

Gwałtownie rośnie popularność materiałów zamieszczanych w Internecie. Ten boom wykorzystują także tradycyjni nadawcy telewizyjni. W Polsce powstała platforma Tivi.pl, na której zamieszczano np. dodatkowe materiały dla fanów najnowszej edycji programu Big Brother, nadawanego w "tradycyjnej" telewizji TV4.

Na największym internetowym rynku w USA w ub.roku użytkownicy Internetu każdego miesiąca oglądali ponad 9 mld materiałów wideo zamieszczanych w sieci. Jeden zamieszczony w sieci filmik wideo w ciągu 2 tygodni jest oglądany 10 mln razy. - Ale to tylko pozornie dużo - uważają analitycy z Deloitte. Miesięcznie każdy z widzów takie filmiki ogląda bowiem tylko przez 3 godziny, podczas gdy przed telewizorem statystyczny Amerykanin spędza średnio aż 4,5 godziny dziennie (w Polsce według TNS OBOP ten współczynnik wynosił w ub.roku mniej, bo 3 godziny i 19 minut).

Barierą w rozwoju internetowej telewizji w Polsce jest jeszcze ograniczony dostęp do szerokopasmowego Internetu. Zbyt mała szybkość internetowych łączy uniemożliwia zaś komfortowe oglądanie programu w trybie pełnoekranowym. Ściąganie programu z sieci potrafi natomiast zająć więcej czasu niż późniejsze jego oglądanie. Dlatego sieć i działające w niej kanały telewizyjne wciąż służą raczej do oglądania krótkich materiałów wideo, a nie filmów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!