PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Internetowe usługi telewizyjne rosną w siłę

Autor: wnp.pl (WGK)
21-09-2014 12:22

Według raportu Ericsson ConsumerLab streaming wideo w internecie jest niemal tak samo popularny jak oglądanie telewizji - sięga po niego 75 proc. konsumentów. Niemal co piąty telewidz (19 proc.) jest gotów zapłacić za możliwość oglądania ulubionych treści na dowolnym urządzeniu, co oznacza, że liczba takich osób wzrosła o 25 proc. w ciągu niespełna dwóch lat. Przyszłość rynku to usługo wideo na żądanie i dostępne na dowolnym urządzeniu.

Streaming, czyli emisje filmów i innych programów do niedawna zarezerwowanych przez telewizję, rośnie w siłę. Dziś 75 proc. odbiorców ogląda materiały wideo w sieci, a 77 proc. korzysta z telewizji. Różnica jest więc minimalna. W ciągu zaledwie dwóch lat odnotowano 25-proc. wzrost liczby klientów gotowych zapłacić za dostęp do treści na każdym urządzeniu. Badania wykazały, że już 19 proc. widzów jest gotowych zapłacić za możliwość oglądania ulubionych treści na dowolnym urządzeniu, co oznacza, że liczba takich osób wzrosła o 25 proc. w ciągu niespełna dwóch lat.
Użytkownicy poświęcają coraz więcej czasu na oglądanie treści na smartfonach i tabletach. Badanie udowadnia też, że tradycyjne kanały telewizyjne oraz kanały płatnej telewizji (Pay TV) są postrzegane przez wiele osób jako "repozytoria treści”, z których odbiorcy wybierają pojedyncze elementy treści do obejrzenia w późniejszym terminie przy pomocy cyfrowego odtwarzacza wideo (DVR). Takie możliwości powodują, że konsumenci oglądają w jednym ciągu cały serial (np. po kilka odcinków z rzędu). Wielu widzów zaczęło korzystać z subskrypcji usług transmisji wideo na żądanie (S-VOD).

– Nasze badania udowadniają, że 56 proc. użytkowników korzystających z płatnej subskrypcji usług wideo na żądanie woli, aby wszystkie odcinki serialu telewizyjnego były dostępne od razu, aby mogli je oglądać w wybranych przez siebie terminach, w przeciwieństwie do 45 proc. użytkowników, którzy nie wykupują usługi S-VOD. To pokazuje, jaki wpływ wywierają wspomniane usługi na zachowania i oczekiwania widzów – podsumowuje Niklas Heyman Rönnblom, starszy doradca w Ericsson ConsumerLab.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP