Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IT nastawione na klienta generuje rozwój przedsiębiorstw

Autor: wnp.pl (WGK)
24-12-2014 13:40
IT nastawione na klienta generuje rozwój przedsiębiorstw

Marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów, a także narzędzia Business Analytics oraz rozwiązania chmurowe będą impulsem do rozwoju przedsiębiorstw dzięki zwiększeniu lojalności dotychczasowych klientów i przyciągnięciu nowych

Fot. Fotolia

Trzy najważniejsze obszary inwestycji technologicznych, które będą miały istotny wpływ na poprawę funkcjonowania biznesu firm do 2019 roku to: marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów - wynika z analizy firmy Gartner.

Z danych Gartnera (CMO Spend Report) wynika, że tylko w 2015 roku budżety firm przeznaczone marketing cyfrowy zwiększą się o 8 proc. Z kolei według szacunków Frost & Sullivan, rynek e-commerce tylko w obszarze B2B (Business 2 Business) będzie warty 12 bln dolarów do 2020 roku. Optymistycznie przedstawiają się też prognozy dla rynku rozwiązań służących zarządzaniu relacjami z klientem. Najnowszy raport RnR Market Research informuje, że do 2019 roku urośnie on o 17,7 proc i osiągnie wartość 8,39 mld dolarów.
Właśnie marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów, a także narzędzia Business Analytics oraz rozwiązania chmurowe będą impulsem do rozwoju przedsiębiorstw dzięki zwiększeniu lojalności dotychczasowych klientów i przyciągnięciu nowych.

– Te firmy, które mogą sobie pozwolić na zainwestowanie w kilka lub wszystkie z wymienionych obszarów, uzyskają bardzo dokładny ogląd efektywności swoich strategii sprzedażowych oraz faktycznego zapotrzebowania klientów na poszczególne produkty i usługi. Dzięki temu przedsiębiorstwa będą mogły szybciej i bardziej elastycznie reagować na zmiany na rynku, w tym także na zmieniające się preferencje konsumentów, a zdobyte doświadczenie może okazać się bardzo cenne przy podejmowaniu decyzji w kolejnych latach – tłumaczy Janusz Dziurzyński, dyrektor Procter & Gamble Global Business Services i wiceprezes ABSL.

Do najbardziej przyszłościowych innowacji w IT należą rozwiązania typu CRM. Według analityków Gartnera w ubiegłym roku wartość rynku oprogramowania CRM osiągnęła 20,5 mld dolarów.

– Systemy CRM powinny być na bieżąco aktualizowane tak, aby mogły nadążać zarówno za zmieniającymi się potrzebami firmy oraz aktualnymi trendami na rynku rozwiązań CRM – tłumaczy Michał Krzycki, Head of CRM and Business Technology Consulting w Capgemini Polska. – W najbliższym czasie będziemy obserwowali rozwój rozwiązań kolaboracyjnych, czyli takich, które łączą ze sobą poszczególne obszary biznesowe przedsiębiorstwa. Będzie to szczególnie przydatne dla firm z branży energetycznej, z których punktu widzenia szczególnie istotne jest integrowanie ze sobą funkcji marketingowych, serwisowych, produktowych oraz administracyjnych – podsumowuje.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP