Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

ITI wchodzi na Ukrainę

Autor: wnp.pl (Adam Brzozowski)
07-05-2008 14:23
ITI wchodzi na Ukrainę

Koncern medialny wkrótce otworzy przedstawicielstwo w Kijowie. Pierwszą inwestycją grupy za wschodnią granicą będzie multiplex. W kraju ruszy zaś nowy kanał telewizyjny – TVN Warszawa. W dłuższej perspektywie ITI liczy na zyski z klubu piłkarskiego Legia.

Grupa ITI czeka na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zezwalającą na fuzję sieci multipleksów Multikino z siecią Silver Screen. Ponieważ Silver Screen pracuje na Ukrainie nad uruchomieniem pierwszego obiektu, po zakończeniu fuzji ITI będzie mogło się pochwalić pierwszym biznesem u naszego wschodniego sąsiada.
Wojciech Kostrzewa, prezes Grupy ITI informuje, że Grupa ma już swojego reprezentanta w Kijowie a wkrótce otworzy tam biuro. - Chcemy być blisko tego dużego, graniczącego z Polską rynku. W wyniku połączenia Multikina z Silver Screenem będziemy mieli miękkie wejście na Ukrainę – mówi Kostrzewa.

Na informacje o kolejnych ukraińskich inwestycjach ITI przyjdzie zaczekać. Tymczasem Grupa kontynuuje rozwój biznesu w Polsce. Według Kostrzewy, poza dokończeniem fuzji sieci multipleksów, dla ITI kolejnym wyzwaniem będzie uruchomienie nowego kanału telewizyjnego TVN Warszawa.

- TVN wraca do korzeni, gdy startowaliśmy jako telewizja regionalna. Teraz ruszamy z metropolitarną telewizją TVN Warszawa, która jest odpowiedzią na zapotrzebowanie widzów, ale też potencjalnych klientów reklamowych – dodaje Kostrzewa.

ITI zamierza w 2008 roku rozwijać platformę telewizyjną „n”, jeśli chodzi o dystrybucję i agregację programów telewizyjnych. Grupa będzie też rozwijać portal Onet.
ITI to media elektroniczne, lecz nie tylko. W portfelu Grupy są 3 wyjątki od reguły: wydawnictwo przewodników turystycznych Pascal, 49 proc. udziałów „Tygodnika Powszechnego” (projekt rozwijany wspólnie z kanałem Religia TV) i klub piłkarski Legia.

Według Wojciecha Kostrzewy ostatnie perturbacje w krajowej piłce nożnej nie zmieniły nastawienia zarządu Grupy do Legii. ITI uważa, że stołeczny klub piłkarski to dobra inwestycja, gdyż futbol to dobry show sportowy.

- Nie ma powodów aby sądzić, że Polska, kraj w centrum Europy ma mieć inny model spędzania czasu i rozrywki niż mają nasi sąsiedzi. Rynek piłkarski z czasem stanie się atrakcyjnym rynkiem sponsorskim i reklamowym. Jestem przekonany, że doczekamy tego momentu. To, co się dzieje w polskiej piłce jest bardzo dobre. Jest to oznaka samooczyszczenia piłki. Myślę, że do czasu mistrzostw Euro w 2012 r. będziemy mieli do czynienia z zupełnie nową polską piłką. Inne kraje też przez to przechodziły – dodaje prezes ITI.

Wypowiedzi Wojciecha Kostrzewy pochodzą z wywiadu, który będzie w całości zamieszczony w majowym numerze miesięcznika „Nowy Przemysł“.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP