Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak analizować otoczenie konkurencyjne?

Autor: wnp.pl (JM)
06-05-2013 08:34
Jak analizować otoczenie konkurencyjne?
fot. Fotolia

- Pojęcie Competitive Intelligence po raz pierwszy pojawiło się w USA jako nazwa działań umożliwiających pogłębioną analizę otoczenia konkurencyjnego – zauważa Sławomir Strzykowski z polskiego oddziału Microsoft, odpowiedzialny za rozwój Microsoft SQL Server. - Badania jak wyglądamy na tle konkurencji, w jakich obszarach różnice są szczególnie istotne, gdzie identyfikujemy przewagi a gdzie kompetencje wymagające poprawy.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, specyfika tego typu analizy wymaga dostępu do danych zewnętrznych, znajdujących się poza organizacją. - Wiąże się więc to dość często z zakupem danych od firm badających rynek, zewnętrznych audytorów etc. a na koniec z oczywistych względów potrzebne są narzędzia, które wszystkie te, często niejednorodne dane, będą w stanie poddać obróbce, która dostarczy nam wartościowy insight – mówi Sławomir Strzykowski.
Przedstawiciel Microsoft wskazuje istotne dla sektora biznesowego zagadnienia, które analizowane są dzięki tego typu rozwiązaniom. W zakresie analityki społecznościowej i sieciowej np., „Jaki na rynku panuje sentyment do moich produktów czy marki?”, „Jak skuteczna jest moja kampania reklamowa w Internecie?”, „Do kogo docieram?”, „W jaki sposób mogę zoptymalizować lub odpowiednio ukierunkować moją komunikację?”.

- To także pytania, które wymagają dostępu do zmiennych źródeł danych, np. duża firma przewozowa korzystająca z aktualnych informacji pogodowych i przewidywań dotyczących ruchu na drogach może zoptymalizować trasy przejazdu, skracając tym samym czas dostawy i uzyskując oszczędności kosztów – mówi Sławomir Strzykowski.

W ramach rozwiązań tej klasy stawiane są także pytania obejmujące zaawansowane kwestie analityczne, np. firmy finansowe korzystające z uczenia maszynowego w celu opracowania algorytmów wykrywających nadużycia, które wykraczają poza zwykłe reguły biznesowe obejmujące częstotliwość ładowania i lokalizację, uwzględniając przy tym indywidualne wzorce zakupowe i prowadząc ostatecznie do zapewnienia lepszych doświadczeń użytkowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP