Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak digitalizacja zmienia funkcjonowanie przedsiębiorstw?

Autor: wnp.pl (JM)
18-10-2016 16:00
Jak digitalizacja zmienia funkcjonowanie przedsiębiorstw?
Fot. Shutterstock

Według analiz Gartnera, liderzy biznesu muszą zmienić strukturę inwestycji technologicznych i biznesowych, dostosowując je do wyzwań, które stawia ekonomia cyfrowa - mówi Marek Głazowski, COO & Key Accounts Leader w SAP Polska.

Zdaniem naszego rozmówcy, w przeciwnym razie mogą stracić znaczną część swoich klientów lub nawet zniknąć z rynku.
- Tymczasem aż 40% menedżerów akceptuje brak pośpiechu we wdrażaniu nowych technologii - wskazuje. - Tym samym współcześni przedsiębiorcy stanęli przed technologicznym „być albo nie być”.

Przedstawiciel SAP przekonuje, że inwestycje w rozwój cyfrowy stają się koniecznością. - Jednak jest to decyzja na poziomie strategicznym, od której zależy sprawność i efektywność budowania przewagi konkurencyjnej – mówi. - Digitalizacja i innowacyjne rozwiązania w gospodarce są nieuniknione. Skutki tzw. cichej rewolucji już teraz widoczne są szczególnie w branżach, które stanowią koła zamachowe wzrostu ekonomicznego Polski, takich jak sektor publiczny, energetyka czy telekomunikacja.

Jak wskazuje Marek Głazowski, rosnąca digitalizacja, w połączeniu ze zmieniającymi się oczekiwaniami użytkowników, zmienia funkcjonowanie największych na świecie przedsiębiorstw.

- Współczesny pracownik, konsument czy obywatel przyzwyczajony do użytkowania urządzeń mobilnych oraz chmury obliczeniowej, już teraz oczekuje od firm wykorzystania nowoczesnych rozwiązań na wielu płaszczyznach – mówi. - Dzięki wykorzystaniu analityki przewidującej zachowania rynkowe, przedsiębiorstwa prowadzą spersonalizowaną komunikację z partnerami, a w konsekwencji koncentrują się na produktach i usługach, które w danym momencie dają największą szansę osiągnięcia przychodów ze sprzedaży.

Kluczem dla przedsiębiorców będzie, zdaniem przedstawiciela SAP, wyjście poza strefę technologicznego komfortu i transformacja nie tylko poszczególnych systemów, ale całych modeli biznesowych.

- Klienci obecnie oczekują takiego samego doświadczenia w relacji z marką, jaką mają ze swoimi znajomymi - zauważa. - Komunikują się z nimi SMS-em, kontynuują rozmowę przy spotkaniu na żywo, następnie używają w tym celu maila. Tak samo powinno być z firmą. W każdym kanale pracownicy powinni móc kontynuować rozmowę i podtrzymać relacje z klientem.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 697 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP