PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak digitalizacja zmienia funkcjonowanie przedsiębiorstw?

Autor: wnp.pl (JM)
18-10-2016 16:00
Jak digitalizacja zmienia funkcjonowanie przedsiębiorstw?
Fot. Shutterstock

Według analiz Gartnera, liderzy biznesu muszą zmienić strukturę inwestycji technologicznych i biznesowych, dostosowując je do wyzwań, które stawia ekonomia cyfrowa - mówi Marek Głazowski, COO & Key Accounts Leader w SAP Polska.

Zdaniem naszego rozmówcy, w przeciwnym razie mogą stracić znaczną część swoich klientów lub nawet zniknąć z rynku.
- Tymczasem aż 40% menedżerów akceptuje brak pośpiechu we wdrażaniu nowych technologii - wskazuje. - Tym samym współcześni przedsiębiorcy stanęli przed technologicznym „być albo nie być”.

Przedstawiciel SAP przekonuje, że inwestycje w rozwój cyfrowy stają się koniecznością. - Jednak jest to decyzja na poziomie strategicznym, od której zależy sprawność i efektywność budowania przewagi konkurencyjnej – mówi. - Digitalizacja i innowacyjne rozwiązania w gospodarce są nieuniknione. Skutki tzw. cichej rewolucji już teraz widoczne są szczególnie w branżach, które stanowią koła zamachowe wzrostu ekonomicznego Polski, takich jak sektor publiczny, energetyka czy telekomunikacja.

Jak wskazuje Marek Głazowski, rosnąca digitalizacja, w połączeniu ze zmieniającymi się oczekiwaniami użytkowników, zmienia funkcjonowanie największych na świecie przedsiębiorstw.

- Współczesny pracownik, konsument czy obywatel przyzwyczajony do użytkowania urządzeń mobilnych oraz chmury obliczeniowej, już teraz oczekuje od firm wykorzystania nowoczesnych rozwiązań na wielu płaszczyznach – mówi. - Dzięki wykorzystaniu analityki przewidującej zachowania rynkowe, przedsiębiorstwa prowadzą spersonalizowaną komunikację z partnerami, a w konsekwencji koncentrują się na produktach i usługach, które w danym momencie dają największą szansę osiągnięcia przychodów ze sprzedaży.

Kluczem dla przedsiębiorców będzie, zdaniem przedstawiciela SAP, wyjście poza strefę technologicznego komfortu i transformacja nie tylko poszczególnych systemów, ale całych modeli biznesowych.

- Klienci obecnie oczekują takiego samego doświadczenia w relacji z marką, jaką mają ze swoimi znajomymi - zauważa. - Komunikują się z nimi SMS-em, kontynuują rozmowę przy spotkaniu na żywo, następnie używają w tym celu maila. Tak samo powinno być z firmą. W każdym kanale pracownicy powinni móc kontynuować rozmowę i podtrzymać relacje z klientem.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP