PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak dodzwonić się szybko do sądu?

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
09-08-2011 15:17

Ministerstwo sprawiedliwości planuje zmienić organizację pracy polskich sądów. Interesanci będą mogli uzyskać informacje o terminach i przebiegu spraw przez telefon i internet.

W założeniu ma to poprawić organizację pracy, uprościć procedury informacyjne, skrócić czas rozpatrywania spraw, a przede wszystkim podnieść jakość obsługi interesantów.
Zdaniem ekspertów z firmy dostarczającej systemy call center Holicon oraz z kancelarii prawnej Bird & Bird to dobry projekt, lecz jego wdrożenie przez ministerstwo na własną rękę może być bardzo trudne i czasochłonne. Biznes proponuje wsparcie outsourcingowe dla resortu sprawiedliwości.

Z wcześniejszego badania Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka (dane z 2009 r.) wynikało, że aż 57 proc. zapytań wysyłanych do sądów drogą mailową pozostawało bez odpowiedzi. Zdarza się również, że dodzwonienie się do konkretnej jednostki następuje dopiero po kilkunastu, czasem kilkudziesięciu próbach.

System informacji w MS będzie skutecznie, efektywnie i szybko działał, jeżeli zostaną wdrożone odpowiednie technologie, narzędzia, telefoniczne systemy wsparcia, a także przeszkoleni zostaną sędziowie i pracownicy administracyjni sądów, uważa Krzysztof Chyliński, członek zarządu i dyrektor Technologii Holicon.

- Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie zewnętrznego call/contact center, stanowiącego tzw. pierwszy kontakt z interesantem - komentuje. - Połączenia kierowane są do zewnętrznych specjalistów, którzy po weryfikacji tożsamości i zapoznaniu się ze sprawą kierują interesantów do konkretnych osób.

Zlecenie obsługi infolinii zewnętrznemu dostawcy może okazać się bardziej wydajne i efektywne niż utrzymywanie infolinii wewnątrz jednostek administracyjnych. Zdaniem Holicon, powierzenie obsługi stanowisk telefonicznych wyspecjalizowanej firmie to przede wszystkim oszczędności, sięgające nawet 30 proc., a także dostęp do innowacyjnych narzędzi i technologii oraz odpowiednio przeszkolonych konsultantów.

Jak wynika z analiz, wdrożenie modelu call center przy pomocy firmy outsourcingowej zajmuje również znacznie mniej czasu. Utworzenie w tym modelu 200 stanowisk zajmuje około dwóch miesięcy, łącznie z adaptacją pomieszczeń, rekrutacją i szkoleniem pracowników. Uruchomienie analogicznej jednostki wewnętrznie przez urzędy to proces trwający nawet dziewięć miesięcy, koszt rzędu 2 mln złotych i wiele formalności przetargowych do wypełnienia.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP