Jak dotrzeć z polską myślą techniczną do koncernów globalnych?

Jak dotrzeć z polską myślą techniczną do koncernów globalnych?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

We wtorek ogłoszono powstanie w Polsce firmy informatycznej intive, która w większości zatrudnia Polaków, a swoją główną siedzibę ma w Niemczech.

W ten sposób cała wiedza związana z marketingiem i sprzedażą usług informatycznych pozostaje w Polsce, a nie za granicą, gdzie działają globalne koncerny informatyczne mówił na antenie Polskiego Radia 24 Krzysztof Janusz, członek zarządu firmy intive, odpowiedzialny za rozwój tego przedsiębiorstwa w Polsce.



Jak podkreśla, to świadoma decyzja, 85 proc. osób zatrudnionych w firmie pracuje w dziewięciu lokalizacjach w Polsce – od Szczecina po Lublin, siedziba główna mieści się w Monachium.

̶  Chcemy nasze usługi eksportować, pokazujemy w ten sposób globalnym graczom, że jesteśmy w stanie dostarczać usługi informatyczne wykonywane przez Polaków i to w zdalnym modelu – mówi gość Polskiego Radia 24.

Podobnie ten problem widzi Rafał Bator - członek zarządu funduszu Enterprise Investors, polskiego właściciela firmy intive.

W przypadku gdy zagraniczny koncern zatrudnia polskich informatyków w Polsce, to ich miejsce pobytu i zarobki są takie same jak w firmie polskiej, całe tak zwane know how pozostaje w kraju, a nie zagranicą.

̶  My natomiast musimy dotrzeć do koncernów globalnych, czyli robimy to, czego brakuje wielu polskim firmom, czyli zdolności do sprzedaży polskiego rozwiązania na rynku globalnym – mówi Bator.

Dobre wynagrodzenia, dobre warunki życia, rozwinięty rynek kapitałowy, i sprawnie działające uczelnie wyższe - to zasadnicze elementy, które mogą zapewnić warunki do ekspansji polskim firmom technologicznym. Te dwa pierwsze warunki są już spełnione - mówi Rafał Bator.

̶  Jeśli do tego dołączymy trzeci element, czyli uczelnie, które będą generować świetne pomysły i nie będziemy zapominać, że do tego potrzebni są jeszcze inwestorzy i warszawska giełda, to zostanie stworzony cały ekosystem, który za 5-10 lat ma szanse na wytwarzanie produktów innowacyjnych – mówi Bator.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak dotrzeć z polską myślą techniczną do koncernów globalnych?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!