PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak efektywnie ciąć koszty usług telekomunikacyjnych?

Autor: wnp.pl (JM)
23-07-2013 08:38
Jak efektywnie ciąć koszty usług telekomunikacyjnych?
Fot. Fotolia

- Dobór rozwiązań optymalizujących koszty usług telekomunikacyjnych w dużym stopniu zależy od aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa - zauważa Roman Sadowski, szef marketingu na region CIS, Europy Środkowej i Południowej, Alcatel-Lucent Enterprise. - Czyli np. z jakich systemów komunikacyjnych i w jakim modelu firma korzysta.

Jak wskazuje nasz rozmówca, wciąż w wielu wielooddziałowych firmach można w każdej placówce spotkać niezależną centralę. - Prostym i dającym szybki zwrot z inwestycji sposobem może być np. ich centralizacja - mówi Roman Sadowski. - Jeśli firma nie chce ponosić ryzyka związanego z utrzymaniem i aktualizacją systemu oraz chciałaby rozłożyć w czasie niezbędne inwestycje, rozwiązaniem mogą być tzw. usługi zarządzane.
Warto również, zdaniem przedstawiciela Alcatel-Lucent, sprawdzić u producenta systemu różne warianty oferty, od aktualizacji i modernizacji systemu po jego całkowitą wymianę. - Wiele rozwiązań jest modułowych i można wzbogacić możliwości systemu poprzez zmiany w oprogramowaniu - radzi. - Warto także wspomnieć, że badania niezależnych firm wskazują, iż podejście, w którym wszystkie rozwiązania pochodzą od jednego producenta często nie okazuje się najbardziej atrakcyjną kosztowo propozycją.

W przypadku posiadania systemów telekomunikacyjnych, firmy często nie biorą pod uwagę wielu kosztów pośrednich, koncentrując się bardziej na bezpośrednich kosztach zakupu i eksploatacji. - Stąd właściwsze jest podejście związane z analizą całkowitych kosztów zakupu - wskazuje Roman Sadowski. - Warto także pamiętać, że zbyt drastyczne oszczędności, np. dotyczące braku aktualizacji systemów lub rezygnacji z modernizacji, mogą skutkować pozornymi oszczędnościami. W rzeczywistości jednak, wpływając na stabilność systemu i jego możliwości, mogą stać się przyczyną przerwania procesów biznesowych bądź przynajmniej opóźnień, co w konsekwencji może firmę kosztować znacznie więcej.

Rekomendacją naszego rozmówcy jest także szersze spojrzenie na cały ekosystem telekomunikacyjny i zastanowienie się, w jaki sposób zmiany w jednym obszarze mogą wpłynąć na inny. - Czy poza aspektami czysto technicznymi i biznesowymi firma uwzględnia także konieczność akceptacji dla nowych narzędzi ze strony pracowników i udostępnia właściwe szkolenia - wylicza Roman Sadowski. - Jaki model wdrożenia jest wybierany, w zależności od wiedzy i umiejętności własnego personelu IT i firmy wdrażającej. Czy przewidziano w procesie wdrożenia etapy dające możliwość refleksji po wprowadzaniu każdej istotnej zmiany. Po udzieleniu sobie odpowiedzi na takie pytania, łatwiejsza jest analiza, czy wszystko się udało, czy są wymagane jakieś zmiany do kolejnych etapów wdrożenia.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP