PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak lepiej wykorzystać możliwości telefonów komórkowych?

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
28-09-2010 19:56

Rozwój technologii mobilnych i internetu z jednej strony, a możliwości, jakie oferują operatorzy i ich partnerzy biznesowi z drugiej zmieniają sposób, w jaki „przeciętni“ użytkownicy korzystają na świecie z telefonów komórkowych.

Badanie ich zachowań w 20 krajach przeprowadziła – po raz drugi - firma doradcza KPMG. Nosi on tytuł „Consumers&Convergence IV. Konsumenci w obliczu Internetu i mobilnych technologii.“
Z pewnością rośnie zainteresowanie zakupami dokonywanymi za pośrednictwem urządzeń mobilnych („tak“ – odpowiedziało 28 proc. ankietowanych, wobec 10 proc. w badaniu z 2008 roku), jak również usługami mobilnej bankowości (46 proc. w br., wobec 19 proc. dwa lata temu). Rozwojowi rynku sprzyjają pozytywne doświadczenia konsumentów. Jak stwierdzają autorzy, podstawową barierą utrzymania tej dynamiki wzrostu są obawy (nieuzasadnione, przekonują) użytkowników wobec zachowania bezpieczeństwa i poufności danych w kanałach mobilnych.

A jednak badania KPMG pokazały, że wciąż społeczności na świecie preferują komputer osobisty jako narzędzie dostępu do usług on-line. Konsumenci nie rezygnują też ze stacjonarnych linii dostępowych (ponad 80 proc. respondentów), bowiem one nadal zapewniają szybszą i bardziej niezawodną transmisję danych. Główne zastosowanie telefonów komórkowych jest związane z wygodą, jaką daje korzystanie z aplikacji on-line, takich jak komunikatory i dostępy do map, niezależnie od czasu i aktualnego miejsca przebywania.

- Sytuacja może się zmienić, jeżeli operatorzy komórkowi będą mogli szerzej przyciągnąć do swoich usług dodanych i dedykowanych, a także o ile zaproponują rozwiązania, które sprostają potrzebom i oczekiwaniom klientów. – powiedział Jerzy Kalinowski, szef sektora telekomunikacji i mediów w KPMG w Europie Wschodniej i Centralnej.

Z badania wynika, że na całym świecie (choć ma to większe znaczenie w naszym regionie) konsumenci ogólnie nie chcą płacić za treści on-line w komórkach. Wyjątkiem są wybrane „kontenty“, typu: muzyka, treści wideo, gry komputerowe. Użytkownicy komórek niechętni są także zamieszczanym reklamom w telefonie, ale gotowi są je tolerować, o ile otrzymają w zamian dodatkowe pakiety usług.

Badanie potwierdziło, że rośnie liczba osób które wykorzystują mobilne kanały do korzystania z usług finansowych – głównie bankowości mobilnej, w mniejszym stopniu przekazywaniu poleceń inwestycyjnych, itp. Największym zainteresowaniem cieszy się ta możliwość w regionie krajów Azji i Pacyfiku, lecz i w Polsce zdobywa ona popularność, dzięki ofercie niektórych banków.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP