Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak ograniczyć wydatki na inwestycje telekomunikacyjne?

Autor: wnp.pl (JM)
31-07-2013 09:51
Jak ograniczyć wydatki na inwestycje telekomunikacyjne?
Fot. Fotolia

Optymalizacji usług telekomunikacyjnych dokonać można na kilka różnych sposobów - radzi Jacek Piątkowski, dyrektor sprzedaży Focus Telecom Polska.

Przede wszystkim rezygnując z infrastruktury telekomunikacyjnej – uważa nasz rozmówca. - Przykładowo, tradycyjna centrala telefoniczna to wydatek rozpoczynający się od kilku tysięcy złotych, do tego należy doliczyć koszt utrzymania linii telefonicznych – wylicza Jacek Piątkowski. - Dla porównania, firma zatrudniająca 25 osób może mieć wirtualną centralę telefoniczną w chmurze, z numerami miejskimi oraz systemem zapowiedzi głosowych, już za nieco ponad 300zł.
W takim modelu, klient nie ponosi również żadnych opłat z tytułu utrzymania centrali, za wsparcie techniczne jak i administracyjne odpowiada w całości dostawca usługi. – Tak rodzi się kolejny sposób na cięcie kosztów w obszarze telekomunikacyjnym – wyjaśnia Jacek Piątkowski.- Firmy wdrażające rozwiązania teleinformatyczne w chmurze obliczeniowej nie muszą dysponować zapleczem technicznym. Pomoc techniczną oraz bieżące aktualizacje platformy przeprowadza dostawca usługi.

W przypadku rozwiązań typu centrala PBX w chmurze czy telekonferencje, cięcie kosztów ma również miejsce w obrębie samych połączeń telefonicznych. - Korzystając z wirtualnej centrali nie musimy wcale płacić za połączenia wewnętrzne między pracownikami, a dzięki wykorzystaniu międzynarodowych numerów dostępowych w usłudze telekonferencji, możemy płacić wyraźnie mniej za połączenia międzynarodowe – mówi przedstawiciel Focus Telecom Polska.

Nasz rozmówca podkreśla, że decyzja o optymalizacji usług telekomunikacyjnych powinna być przede wszystkim przemyślana. - Przedsiębiorca musi spojrzeć na swoją firmę z pewnego dystansu, zastanowić się jak będzie ona wyglądała za kilka czy kilkanaście lat i jakie wtedy będą jej potrzeby – radzi Jacek Piątkowski. - To pozwoli, m.in. na wytypowanie funkcjonalności rozwiązania, które najlepiej sprawdzi się w tej konkretnej firmie. Cena jest w tym przypadku ważnym wyznacznikiem, ale nie tylko ona powinna decydować o podjęciu tej a nie innej decyzji. Rozwiązanie telekomunikacyjne w przedsiębiorstwie ma nie tylko przynosić oszczędności, ale przede wszystkim być efektywnym narzędziem komunikacji. Z tego powodu warto dać sobie więcej czasu na przemyślenie decyzji, niż podejmować ją ad hoc.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP