Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak rozwinie się analityka biznesowa w 2014?

Autor: wnp.pl (WGK)
03-02-2014 18:23

Rozwiązania Business Intelligence (BI) ogrywają coraz większą rolę wspomagając podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach. Analityka biznesowa w tym roku wejdzie na kolejny etap rozwoju, przynosząc nowe rozwiązania.

– Dziś koniecznością stało się dostarczanie intuicyjnych i samoobsługowych rozwiązań, pozwalających pracownikom różnych działów w firmie zrozumieć znaczenie danych – często niepochodzących z działu IT – komentuje Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy wschodniej, Grecji oraz Izraela w QlikTech. Menedżer wskazuje dziesięć trendów w tegorocznym BI.
Po okresie konsumeryzacji IT wchodzimy w kolejną fazę rozwoju - humanizację IT. – Kolejne postępy w technologii: operowanie dotykiem, wybieranie głosowe, mobilność, a nawet możliwość „noszenia” technologii (Google Glass), zmieniają sposób interakcji użytkowników z technologią i wymagają od niej, aby stała się nie tylko bardziej intuicyjna, ale również bardziej naturalna – tłumaczy dyrektor. Innymi słowy rozwiązania BI będą zachęcać użytkowników eliminując nieintuicyjne i nienaturalne podejście do analizy.

By sprostać wyzwaniom Big Data platformy BI muszą dostosować się do szybkiego wzrostu ilości danych, a dodatkowo oferować rozwiązania łączące informacje z różnych źródeł. Koncentracja na danych wewnętrznych to już za mało.

Analityka pozwala na lepsze zarządzenie informacjami w przedsiębiorstwach dzięki zapewnieniu zgodności danych. – Zarządzanie danymi w przedsiębiorstwie staje się niezbędne. Musimy zająć się tym na poważnie, bo jeśli nie my, to zrobi to konkurencja – uważa Marcin Mazur.

Dodatkowo skupienie na użytkownikach powoduje, że BI może używać praktycznie każdy, dyrektorzy i pracownicy różnych działów. Analiza danych pozwala wykryć trendy niezauważalne bez zaawansowanych narzędzi IT i w efekcie wyciągać wnioski specyficzne dla konkretnych przedsiębiorstw.

Sam dostęp do danych nie oznacza jeszcze podejmowania lepszych decyzji. – Słuszne decyzje podejmuje się gdy decydenci mają możliwość łatwego odkrywania ważnych dla nich informacji, dzięki niekrępowanej technologicznymi ograniczeniami interakcji z danymi – twierdzi dyrektor.

Co więcej można przetwarzać ponownie już wcześniej wykorzystane dane do ponownych analiz. Na przykład sklepy mogą skorzystać z danych o trendach w sprzedaży do przygotowywania kampanii marketingowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP