PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak sektor telekomunikacyjny może sprostać konkurencji?

Autor: wnp.pl (PS)
05-06-2010 18:07

Dobra jakość, jako nieodłączny element oferowanych usług, nie jest dostatecznym warunkiem osiągnięcia sukcesu na wysoce konkurencyjnym rynku telekomunikacyjnym.

Taka jest opinia autorów opracowania zatytułowanego: „From product to service: how service orientation can generate long-term growth in the telco industry” z firmy doradczej Roland Berger Strategy Consultants.
Spółki telekomunikacyjne są niejako ofiarą własnych czasów. Ich produkt jest bardzo podobny do oferty, jaką mają już pokrewne branże, co jeszcze bardziej nasila konkurencję. Chodzi o firmy komputerowe i dostawców oprogramowania, dla których działalność telekomunikacyjna jest atrakcyjna, bowiem pomaga im oprzeć biznes na dwóch nogach.

Operatorzy telekomunikacyjni próbują walczyć z tą konkurencją, dostarczając lepszych usług. Jednakże inne branże także dostrzegają, wzorując się na przemyśle, że sposobem na nowy rozwój jest wprowadzenie dodatkowej oferty. Są one dedykowane określonej grupie odbiorców, koncentrują się na rozwiniętych usługach biznesowych, z możliwością pełnej kontroli we wszystkich ogniwach łańcucha wartości.

- Poprzednio firmy telekomunikacyjne koncentrowały się na różnicowaniu strategii dostarczania usług. – mówi Klaus-Ulrich Feiler, partner w RBRS. – Obecnie powinny się skupić na rozwoju nowych rodzajów usług i grup odbiorców.

Zaleca on, aby sektor telekom za nadrzędne zadanie przyjął innowacyjność i lepszą organizację. Ponadto powinien rozszerzyć zakres współpracy, a dzięki możliwym procesom fuzji i przejęć w sektorze usług, poszerzyć swój biznes. Ale o sukcesie zadecyduje tempo wdrażania innowacji, ocenia Feiler. Sektor telekomunikacyjny potrzebuje rozwinąć odrębne systemy komunikacji i rozwiązania IT, a ponadto sięgać po globalny outsourcing w przypadku największych klientów korporacyjnych.

Firmy uzyskują wzrost dzięki masowej ofercie, skierowanej do mieszkańców i biznesu. Jednakże lokalne wysiłki nie zawsze wystarczą do prowadzenia sensownego biznesu i okazuje się, że są one krytycznym elementem, czyli potrzebne jest określenie na nowo strategii na szczeblu lokalnym.

- Droga rozwoju biznesu telekomunikacyjnego zmienia się podobnie do zmian w technologiach informatycznych. Jeżeli firmy telco prawidłowo odrobią lekcje, wdrażając nowe rozwiązania jakie niesie przemysł IT, mogą zachować pozycję dostawcy tych usług i rozszerzyć swoją działalność – konkluduje Klaus-Ulrich Feiler.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP