Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak zmieni się w br. oferta w zakresie analizy danych?

Autor: wnp.pl (JM)
24-02-2016 06:58
Jak zmieni się w br. oferta w zakresie analizy danych?
Fot. Shutterstock.com

Platformy analizy danych klienckich przejdą ewolucję do rozwiązań automatycznych - przewiduje Patryk Choroś, principal business solutions manager SAS Institute Polska .

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, w sytuacji, gdy firma handlowa jedynie ograniczała się do analizy i segmentacji klientów, identyfikując znaczące szanse sprzedażowe lub zagrożenia, tak w 2016 roku działania swoje skupi na budowaniu automatyzacji w procesach kierowania do klientów kampanii, podnosząc poziom personalizacji w swoich działaniach.
- Inwestycja w kompetencje i potwierdzenie zwrotu z inwestycji w analitykę przejdzie do etapu realnego czerpania korzyści - mówi.

- Podobnie w zakresie rozwiązań wspierających działanie łańcuchów dostaw - opisuje Patryk Choroś. - W momencie posiadania dopasowanych prognoz popytu, konieczne jest wykorzystanie tej wiedzy do optymalizacji zarówno poziomu zapasów, jak i zamówień oraz przesunięć między magazynowych. Ten dodatkowy krok podniesienia jakości decyzji ma wymierny wpływ na wyniki finansowe oraz jest odpowiedzią na trwale spadające marże.

Zdaniem przedstawiciela SAS Institute Polska, rok 2016 będzie także rokiem wdrożeń platform analitycznych Big Data. - Dostępność rozwiązań klasy Hadoop, dojrzałość oferty narzędzi ułatwiających zarządzanie danymi w klastrze Big Data oraz ich analizy i wnioskowania, pozwoli nawet najmniejszym firmom z powodzeniem sięgać po tę technologię i budować wsparcie analityczne dla swoich procesów biznesowych - przekonuje Patryk Choroś.

Nasz rozmówca uważa jednak, że rozwój analityki nie będzie jednak ograniczony do firm handlowych i dystrybucyjnych.

- Już od 2015 roku widzimy wzrost zainteresowania największych firm przemysłowych, np. wydobywczych i produkcyjnych, w zakresie wykorzystania idei Internetu Rzeczy do ewolucji własnej oferty i poprawy sprawności linii produkcyjnych - mówi. - Firmy zauważają, że wzbogacenie budowanych maszyn (np. pociągów lub samochodów) o czujniki monitorujące ich funkcjonowanie pozwala zmienić model biznesowych. Zamiast oferować maszyny czy ciężarówki, możliwe jest przejście do oferowania usługi ich udostępniania i zarządzania, a to niesie za sobą unikalną dziś przewagę rynkową oraz możliwość uzyskania dodatkowych przychodów. Aktualnie realizujemy takie wdrożenia w Europie oraz obserwujemy wzrost zainteresowania takimi rozwiązaniami w Polsce.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 844 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 320 405 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 773 573 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP