PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak zmieniła się oferta telekomunikacyjna w ciągu 10 lat?

Autor: wnp.pl (JM)
22-11-2015 17:50
Jak zmieniła się oferta telekomunikacyjna w ciągu 10 lat?
Fot. Fotolia

Jeżeli przeanalizujemy ofertę operatorów telekomunikacyjnych sprzed dziesięciu lat i porównamy ją z dzisiejszą propozycją, to dostrzeżemy, iż zmieniła się nie tylko technologia ale również kierunek świadczenia usług - wskazuje Andrzej Tymecki, wiceprezes zarządu Exatel.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, dziesięć lat temu głównym punktem oferty każdego operatora była dostawa standardowych usług telekomunikacyjnych, takich jak: łącza do transmisji głosu i danych. Te ostatnie czasami tworzące jedną wydzieloną sieć a czasami dające dostęp do sieci Internet.
- Dziś posiadanie łączy jest pewną bazą, dzięki której można oferować coraz bardziej zaawansowane rozwiązania ICT – mówi Andrzej Tymecki.

Co do kierunku świadczenia usług, wiceprezes Exatel wskazuje, że nasycenie rynku – a co za tym idzie spadające przychody operatorów - wymusiły zwrócenie się branży telco w kierunku aktualnych potrzeb biznesu i precyzyjne dopasowywanie ofert dla tak specyficznych branż jak np. energetyka czy bankowość.

- Ten trend z pewnością będzie się rozwijał i jest on korzystny dla całego rynku, czyli dla operatorów, klientów końcowych jak i dostawców sprzętu – mówi Andrzej Tymecki. - Oferta firm telekomunikacyjnych dla sektora biznesowego będzie zatem ewoluowała w kierunku dostarczania możliwie najbardziej spersonalizowanych rozwiązań wspierających procesy i działania operacyjne, dopasowane do potrzeb konkretnych branż.

Przedstawiciel Exatel uważa, że firmy telekomunikacyjne chcą dostarczać swoim klientom rozwiązania pozwalające osiągnąć im to, co jest z ich punktu widzenia najważniejsze, czyli zwiększenie rentowności, optymalizację kosztów czy usprawnienie procesów wewnętrznych. - Już dziś dostawcy skupiają się na zapewnianiu rozwiązań kompleksowych oraz łączeniu usług - wskazuje.

- Ponadto telekomy oferują swoim klientom środowiska oparte o model chmury obliczeniowej w całym ekosystemie świadczonych usług (od podstawowych usług sieciowych po zaawansowane rozwiązania komunikacyjne wspierające pracę grupową), co przynosi przedsiębiorcom znaczne korzyści: od obniżenia nakładów inwestycyjnych po znaczne zmniejszenie ryzyka utraty danych w wyniku awarii - mówi Andrzej Tymecki.

Ważnym trendem wśród dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych są jego zdaniem, rozwiązania wspierające pracę grupową, czyli różnego rodzaju zintegrowane aplikacje podnoszące efektywność współpracy, służące do usprawnienia komunikacji między pracownikami, dostawcami, klientami końcowymi i innymi interesariuszami.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP