PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jaki powinien być system obsługi klienta dla energetyki?

Autor: wnp.pl (JM)
17-07-2012 08:55
Jaki powinien być system obsługi klienta dla energetyki?
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

- System obsługi klienta dla sektora energetycznego przede wszystkim powinien być otwarty i elastyczny - radzi Krzysztof Borecki, Senior Sales Engineer, Interactive Intelligence. - Otwarty na różnorodne modyfikacje, niezbędne ze względu na specyficzne potrzeby firm z tej branży oraz integracje z innymi aplikacjami wykorzystywanymi przez przedsiębiorstwo.

Przedstawiciel Interactive Intelligence uważa, że systemy „pudełkowe” nie mają tutaj racji bytu. - Dlatego lepiej z góry wykluczyć rozwiązania wielopunktowe, oparte na sprzęcie, składane z aplikacji i urządzeń często pochodzących od różnych producentów - przekonuje - Generują one ogromne problemy podczas każdej zmiany czy rozwoju funkcjonalności.
Nasz rozmówca wyjaśnia, że nowoczesne platformy software’owe to oparte na protokole SIP rozwiązania typu wszystko-w-jednym, w których poszczególne funkcjonalności są zintegrowane i centralnie zarządzane. - Takie rozwiązania są elastyczne, łatwo integrują się z systemami back-office, natomiast wykorzystanie protokołu SIP daje możliwość samodzielnego wyboru infrastruktury sprzętowej i co za tym idzie, obniża koszty wdrożenia - wyjaśnia Krzysztof Borecki.

Platformy software’owe oparte na standartowych serwerach można również wirtualizować, co otwiera drogę wdrożeniom w chmurze. - Dla firm z sektora energetycznego model chmury prywatnej to całkiem atrakcyjna opcja - przekonuje przedstawiciel Interactive Intelligence. Umożliwia więc zmniejszenie nakładów na administrację i zarządzanie systemem, co stanowi dużą zaletę dla przedsiębiorstw nie posiadających rozbudowanych działów IT. Pozwala osiągnąć oszczędności na obsłudze sezonowych zmian w komunikacji z klientami dzięki rozliczaniu się z dostawcą w trybie miesięcznych opłat za „zużycie”. A równocześnie w chmurze prywatnej całość komunikacji głosowej oraz wszystkie dane klienta nie opuszczają sieci lokalnej firmy, co odpowiada na wątpliwości w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa. Rozwiązanie takie jest szczególnie korzystne w przypadku rozległych wdrożeń obejmujących wiele lokalizacji.

- Niezwykle istotnym czynnikiem dla firm energetycznych jest zapewnienie bezpieczeństwa prowadzonych działań - zwraca uwagę Krzysztof Borecki. - Jeden z naszych klientów przed oddaniem projektu zażądał testów awaryjnych na wszystkich elementach systemu oraz prób wyłączenia całego systemu podstawowego, aby mieć gwarancję efektywności działania środowiska zapasowego. Aby sprostać tak wysokim wymaganiom, wszystkie elementy systemu muszą być redundantne, a w razie awarii jednej lokalizacji, zapasowa kopia powinna płynnie przejmować całość procesów obsługi klienta. Warto sprawdzić, czy dostawca systemu jest w stanie to zagwarantować oraz za jaką cenę.

Ważną cechą dobrego systemu dla energetyki, na którą wskazuje Krzysztof Borecki, jest również efektywny system nagrywania zapewniający możliwość szybkiego przeszukiwania nagrań pod kątem różnych parametrów, takich jak numer osoby dzwoniącej, czas wykonania nagrania czy nazwisko dyspozytora przyjmującego zgłoszenie. W razie jakichkolwiek wątpliwości prawnych, nagranie jest niepodważalnym dowodem podjęcia właściwych działań ze strony przedstawicieli przedsiębiorstwa.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP