PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie główne korzyści z inwestycji w CRM w energetyce?

Autor: wnp.pl (JM)
07-01-2016 12:41
Jakie główne korzyści z inwestycji w CRM w energetyce?
Fot. PTWP

Inwestycje w rozwiązania klasy CRM to przede wszystkim pozytywne doświadczenia klienta (CX) w kontaktach z przedsiębiorstwem sektora energetycznego – mówi Andrzej Janowski, principal consultant, Oracle Utilities Global Business Unit.

Zdaniem naszego rozmówcy, przy nieustannie rosnącej konkurencji sposób w jaki klient postrzega swojego dostawcę energii staje się kluczem do sukcesu.
- Elektroniczne kanały komunikacji znacząco obniżają koszty interakcji z klientami, natomiast integracja systemów obsługi klientów z obszarem zarządzania awariami sieci pozwala na istotne skrócenie czasu trwania awarii - wyjaśnia.

Andrzej Janowski wskazuje także, by nie zapominać o coraz szerszej ofercie produktowej firm sektora energetycznego. - Oferowanie i rozliczanie różnych mediów (energia, gaz, produkty dual-fuel, woda), produkty łączone (energia w połączeniu z produktami finansowymi, ubezpieczeniowymi, usługami serwisowymi, produktami informatycznymi etc.). nie jest dziś możliwe bez nowoczesnych systemów wsparcia sprzedaży i rozliczeń – przekonuje.

Jako przykład wdrożenia nowoczesnego rozwiązania w sektorze energetycznym nasz rozmówca wskazuje Systemu Obsługi Sprzedaży realizowany obecnie w Energa. - Projekt ma na celu zbudowanie dwóch środowisk informatycznych, osobno dla Segmentu Dystrybucji i dla Segmentu Sprzedaży, co daje pełną zgodność z wytycznymi URE oraz zasadami unbundlingu - wyjaśnia. - W obszarze obsługi klienta wdrożenie systemu ma na celu, poza zwiększeniem efektywności kosztowej, dopasowanie kanałów i standardów kontaktu do potrzeb klientów z danego segmentu. Nowy system pozwoli także na optymalizację poziomu kosztów za sprzedaną jednostkę energii elektrycznej, co w efekcie przyniesie wyznaczenie odpowiednich zakresów odpowiedzialności i uniknięcie nadmiernej etatyzacji. Aby uzyskać ten cel, zostaną m.in. stworzone wyspecjalizowane Centra Kompetencji w zakresie fakturowania, rozliczeń, windykacji i sprawozdawczości. System jest tworzony w oparciu o rozwiązania Oracle Siebel Energy oraz Oracle Utilities Customer Care and Billing.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


59 686 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 314 768 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 754 911 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP