PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie korzyści dają usługi telekomunikacyjne w chmurze?

Autor: wnp.pl (JM)
02-08-2013 08:31
Jakie korzyści dają usługi telekomunikacyjne w chmurze?
Fot. Fotolia

Jednym z wyraźnie obserwowanych trendów w ofercie dla biznesu jest integracja usług - wskazuje Jacek Piątkowski, dyrektor sprzedaży Focus Telecom Polska. - Zanika podział na oferty telefonii stacjonarnej, mobilnej czy internetowej.

Zdaniem naszego rozmówcy, dostawcy tworzą kompleksowe rozwiązania dla biznesu dostępne na jednej platformie, do której, w razie potrzeby, klienci mogą dodawać kolejne usługi czy funkcjonalności. - Na znaczeniu zyskuje już nie tyle telekomunikacja dla biznesu co teleinformatyka - podkreśla Jacek Piątkowski.
Jego zdaniem, rynek oczekuje usług elastycznych i skalowalnych, które będą harmonijnie wzrastać razem z przedsiębiorstwem. - Te potrzeby doskonale zaspokajają dostawcy usług telekomunikacyjnych w modelu cloud computing – przekonuje Jacek Piątkowski. - Brak inwestycji we własną infrastrukturę techniczną, zdalny dostęp do usługi, telekomunikacja w modelu usługowym, z punktu widzenia przedsiębiorstwa te oferty prezentują się bardzo korzystnie.

Postępująca konsumeryzacja i coraz częstsze korzystanie przez pracowników z prywatnych urządzeń w celach służbowych (trend BYOD – Bring Your Own Device), również ma swoje odzwierciedlenie w ofertach rozwiązań telekomunikacyjnych. - Na znaczeniu cały czas zyskują narzędzia i aplikacje, do których dostawca gwarantuje bezpieczny dostęp z każdego telefonu komórkowego, tabletu czy komputera z dostępem do Internetu – wyjaśnia Jacek Piątkowski.

- Z naszego doświadczenia wiemy, że firmy coraz częściej nie chcą płacić za utrzymanie i up-grade’y rozwiązań stacjonarnych, które postrzegają jako wyraźne ograniczenia w rozbudowie swoich systemów IT – mówi Jacek Piątkowski. - Ponadto, coraz więcej firm ma pracowników w terenie, którzy ze względu na specyfikę wykonywanych działań, nie mogą być przywiązani do biurka.

Wśród klientów wzrasta więc świadomość, że dla rozwiązań telekomunikacyjnych on-site, instalowanych w siedzibie firmy, alternatywą są rozwiązania w modelu chmury obliczeniowej, np. centrale telefoniczne PBX, systemy IVR czy telekonferencyjne. - Przedsiębiorstwa zwracają większą uwagę na wydajność, skalowalność oraz mobilność systemu, z którego korzystają – zauważą Jacek Piątkowski. - To dodatkowo przemawia na korzyść teleinformatycznych rozwiązań dostępnych w chmurze.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP