Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie narzędzia pomagają CFO Tauronu Dystrybucja?

Autor: wnp.pl (JM)
19-04-2013 08:38
Jakie narzędzia pomagają CFO Tauronu Dystrybucja?
fot. Fotolia

Główne wyzwania z jakimi musi się zmierzyć CFO w spółce Tauron Dystrybucja, to wzrost efektywności procesów wsparcia realizowanych na rzecz działalności podstawowej firmy, aktywne zarządzanie ryzykiem gospodarczym oraz stabilny wzrost wartości firmy – mówi Paweł Cygan, wiceprezes zarządu, dyrektor finansowy Tauron Dystrybucja.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, poszukiwanie wzrostu efektywności oraz zapewnienie ciągłości tych procesów przy zachowaniu odpowiednich parametrów jakościowych stanowi duże wyzwanie.
- Jedną z ról CFO jest ciągłe mierzenie oczekiwanych efektów, ich porównywanie z najlepszymi praktykami oraz komunikacja z poszczególnymi interesariuszami wewnątrz organizacji - kontynuuje. - Są to kluczowe czynniki skutecznej realizacji celów w tym obszarze. Narzędzia informatyczne wspomagają te procesy i często decydują o szybkości i jakości przetwarzania informacji.

- Wyzwaniem w tym zakresie dla mnie była m.in. przebudowa kultury organizacyjnej mojej macierzystej organizacji w zakresie odpowiedzialności za informację zarządczą, koszty (opisanie organizacji ponad 1000 budżetami cząstkowymi z automatyzacją procesu) oraz wzrost świadomości w zakresie wpływu działań operacyjnych pracowników na wartość firmy – mówi Paweł Cygan. - Kluczową rolę w tym procesie odegrały narzędzia informatyczne, w tym głównie System Informacji Zarządczej.

Celem wdrożenia Systemu w Tauron Dystrybucji, jak wyjaśnia Paweł Cygan, było stworzenie jednolitego w całej firmie systemu analizy informacji zarządczej, który skutecznie wspierałby realizację celów biznesowych i pomógł w podniesieniu efektywności jej działania.

- Miał on dostarczyć rzetelne i zrozumiałe dane o wynikach działalności operacyjnej, a także ułatwić ich analizę – opisuje nasz rozmówca. - Oznaczało to w szczególności dostarczenie wszystkim użytkownikom przydatnej informacji zarządczej, udostępnienie narzędzi diagnostycznych pozwalających na identyfikację „wąskich gardeł” i monitoring kluczowych czynników sukcesu.

Zdaniem przedstawiciela Tauron Dystrybucja, to nowe narzędzie pozwoliło na wsparcie mechanizmów sprzyjających podnoszeniu efektywności organizacji oraz wspieranie i utrwalanie zachowań rynkowych decydentów, dysponujących budżetem firmy. - Obecna trudna sytuacja gospodarcza na rynkach zewnętrznych i wewnętrznych wymusza szczególnie wnikliwą analizę danych pozyskiwanych z Systemu – mówi Paweł Cygan. - Dekoniunktura wymaga większej elastyczności i szybkiego reagowania na sytuacje na rynku, a Business Intelligence daje do tego narzędzia i pozwala na budowanie konkurencyjności firmy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP