Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie obszary telekomunikacji będą rozwijały się najszybciej?

Autor: wnp.pl (JM)
14-11-2015 14:18
Jakie obszary telekomunikacji będą rozwijały się najszybciej?
Fot. Fotolia

- W segmencie biznesowym należy się spodziewać w najbliższym czasie rozwoju usług telekonferencyjnych, a także tych wspierających działalność konkretnych działów, np. marketingu czy sprzedaży - prognozuje Michał Jakubowski, prezes zarządu easyCALL.pl.

Zdaniem naszego rozmówcy, wiele z nich będzie dostępnych w chmurze obliczeniowej.
- Cloud computing będzie jednym z najszybciej rozwijających się obszarów telekomunikacji, w dużej mierze dzięki inwestycjom firm z sektora MŚP - uważa prezes Jakubowski. - To spółki bardzo dobrze zarządzane, a jednocześnie już bardzo świadome „technologicznie”.
Według niego, usługi w chmurze rozwiązują ich problemy, jednocześnie nie wymagają zaangażowania w drugorzędne z punktu widzenia rozwoju biznesu kwestie, takie jak np. zakup sprzętu.

- Trend „używamy a nie posiadamy” jeszcze bardziej się pogłębi - przekonuje Michał Jakubowski. - Można też spodziewać się popularyzacji ofert z płaską ofertą, niezależną od wolumenu połączeń.

Jego zdaniem, na rynku konsumenckim widoczna będzie coraz większa integracja usług telekomunikacyjnych z usługami oferowanymi przez inne branże.

- Już od pewnego czasu obserwujemy mariaż telekomów z energetyką, docelowo można spodziewać się łączenia usług telekomunikacyjnych z finansowymi czy medycznymi - przewiduje Michał Jakubowski. - Nie chodzi przy tym jedynie o zwiększenie przychodów, ale przede wszystkim o utrzymanie klienta. Usługi pakietowane, czyli telefon, Internet, telewizja, prąd, a nawet bankowość w jednym abonamencie, to sposób operatorów telekomunikacyjnych na budowanie lojalności klientów indywidualnych. Według raportu UKE w 2014 r. osób korzystających z telekomunikacyjnych usług wiązanych było w Polsce ponad 4,2 mln, a liczba ta stale rośnie.

Należy też spodziewać się dalszego spadku liczby abonentów telefonii stacjonarnej.

- Nie oznacza to jednak odwrotu od telefonii stacjonarnej w ogóle - przekonuje prezes Jakubowski. - Część klientów, zwłaszcza biznesowych, będzie migrować do usług opartych na IP. Już od ponad dwóch lat obserwujemy bardzo duże zainteresowanie telefonią IP ze strony przedsiębiorstw, co przypomina trochę sytuację, która miała miejsce osiem lat temu na rynku usług konsumenckich. Jest to odbicie trendu, który od kilku lat jest obserwowany za granicą. Tam wolumen połączeń stacjonarnych systematycznie maleje, nie tylko na rzecz sieci komórkowych, ale przede wszystkim technologii IP. Jest ona bez porównania lepsza od rozwiązań stacjonarnych - tańsza, bardziej funkcjonalna, a jednocześnie, pod pewnymi względami ma przewagę również nad telefonią komórkową. Mam tutaj na myśli możliwość skorzystania z dodatkowych funkcji, np. infolinii czy zapowiedzi głosowych, przy wyższej jakości połączeń tam, gdzie zasięg sieci komórkowej nie jest najlepszy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP