PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie rozwiązania IT zrewolucjonizowały funkcjonowanie ArcelorMittal Poland?

Autor: wnp.pl (JM)
15-11-2012 08:41

- Spośród inwestycji IT zrealizowanych w ArcelorMittal Poland, kluczowe było z pewnością wdrożenie w latach 2005 - 2006 systemu SAP – uważa Tomasz Frankiewicz, dyrektor IT ArcelorMittal Poland. - Zbiegło się ono z prywatyzacją i połączeniem czterech dawniej niezależnych hut, a więc i czterech oddzielnych pod względem organizacyjnym i infrastrukturalnym jednostek.

Jak opisuje nasz rozmówca, każda z nich miała też inną infrastrukturę IT oraz pracowała na całkiem różnych rozwiązaniach aplikacyjnych. - Dla usprawnienia działalności połączonego podmiotu konieczna była integracja systemu, a następnie przeprowadzenie reinżynieringu procesów biznesowych, polegającego głównie na ich scentralizowaniu na poziomie wszystkich polskich jednostek organizacyjnych – wyjaśnia Tomasz Frankiewicz. - Dokonaliśmy tego, wykorzystując moment wdrożenia zintegrowanego systemu SAP, m.in. dzięki praktykom zaimplementowanym w architekturze SAP. W zeszłym roku podnosiliśmy wersję aplikacji z 4,7 do ECC6.
Firma pracuje nad wdrożeniem systemu poziomu trzeciego, tzw. MES (Manufacturing Execution System). - Jest to warstwa aplikacji pracująca blisko procesów produkcyjnych, odpowiadająca m.in. za planowanie i harmonogramowanie produkcji oraz zarządzanie i optymalizację łańcucha dostaw, co w firmie będącej największym producentem stali, zorganizowanej w wielu oddziałach, jest nie do przecenienia – wyjaśnia dyrektor Frankiewicz. - Z kolei dla działu IT stanowi ona wypełnienie luki w architekturze aplikacji i przepływu danych od produkcji do raportowania zarządczego.

Z punktu widzenia wsparcia zarządzania, istotna była także centralizacja komunikacji. - Od dawna już pracujemy na serwerze korporacyjnym Microsoft Exchange zintegrowanym z usługą pocztową BlackBerry – opisuje nasz rozmówca. - W ten sposób znacząco zredukowaliśmy papierowy obieg dokumentów, natomiast całą korespondencję przenieśliśmy do sieci, co też usprawniło i przyspieszyło współpracę, a także przyczyniło się do oszczędności.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP