PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie rozwiązania IT zrewolucjonizowały funkcjonowanie Grupy Lotos?

Autor: wnp.pl (JM)
29-10-2012 09:20

- IT musi wspierać dynamiczne zmiany zachodzące w biznesie, a często musi je nawet wyprzedzać, jeśli firma chce być konkurencyjna na rynku - uważa Tadeusz Rogaczewski, dyrektor biura zarządzania informatyką w Grupie Lotos. - W dzisiejszych czasach szybka, rzetelna informacja oraz sprawne komunikowanie się to podstawa sukcesu i to właśnie wspierają skutecznie działające systemy IT.

Jak wskazuje nasz rozmówca, ważnym momentem w Grupie Lotos było kompleksowe wdrożenie systemu SAP ERP. - Odbyło się ono w oparciu o zoptymalizowane procesy biznesowe i pozwoliło na jeszcze sprawniejsze zarządzanie firmą - mówi Tadeusz Rogaczewski. - Ale przede wszystkim zmieniło całkowicie relacje pomiędzy biznesem a IT. Dzisiaj te dwa obszary współpracują bardzo blisko przy wyborze rozwiązań oraz wdrażaniu bardzo różnych systemów.
Kolejną małą rewolucją było wdrożenie rozwiązań portalowych w oparciu o Microsoft SharePoint. - Dzisiaj użytkownicy biznesowi korzystają z kilkuset dedykowanych witryn, które sami rozwijają, a widzimy, że oczekiwania na dodatkowe witryny są ogromne - wyjaśnia dyr. Rogaczewski. - Grupa kapitałowa Lotos to przede wszystkim ludzie, a dokładnie ponad 5 tysięcy pracowników, pracujących w różnych lokalizacjach w kraju i zagranicą, w strukturach pionowych i poziomych zależności decyzyjnych. Dla nich szybka, konkretna i rzetelna informacja o tym, co jest istotne do zrealizowania, kiedy i w jaki sposób należy to zrobić, jest podstawą sprawnego działania i gwarancją jego efektywności.

Jak wskazuje przedstawiciel Grupy Lotos, biorąc pod uwagę rozproszenie geograficzne biur firmy, konieczne stało się wdrożenie bezpiecznego i niezawodnego rozwiązania wideokonferencyjnego, które sprawiło, że pracownicy i ich klienci będą mogli współpracować ze sobą z każdego miejsca i w każdym momencie.

- Wraz z decyzją o upowszechnieniu rozwiązań wideokonferencyjnych, pracownicy Grupy Lotos zaczęli także korzystać z biznesowego komunikatora Microsoft Lync, który jest zainstalowany na większości komputerów i został zintegrowany z RealPresence - wyjaśnia dyr. Rogaczewski. - Dzięki niemu można sprawdzić, czy koledzy, z którymi pragną się skonsultować, są obecni przy biurkach. Można zapytać o ich dostępność czy zweryfikować kalendarz, a także inicjować wideospotkania lub przyłączyć się do wideokonferencji prosto ze swojego komputera. Ten system to ogromna oszczędność czasu, znaczne przyspieszenie procesu decyzyjnego i przede wszystkim wzrost jego efektywności.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP