PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie są priorytety z zakresu obsługi klienta dla energetyki?

Autor: wnp.pl (JM)
20-07-2012 09:22
Jakie są priorytety z zakresu obsługi klienta dla energetyki?
Fot. Fotolia

W konsekwencji zmian w polskiej energetyce poziom obsługi klientów jest jednym z kluczowych wymogów sprawnego działania w nowej rzeczywistości – uważa Jarosław Szymaniuk, dyrektor sprzedaży w dziale enterprise odpowiedzialnego za klientów z sektora Industry & Utilities w w polskim oddziale Microsoft.

Jak podkreśla nasz rozmówca, zwiększone oczekiwania klientów wobec usług oferowanych przez przedsiębiorstwa energetyczne, wzrost roli nowych kanałów kontaktu (internet, call/contact center), wszystko to nakłada również nowe wymagania na systemy z zakresu obsługi klienta po stronie dostawcy.
- Dla kierownictwa firmy systemy obsługi klienta stanowią także bardzo istotne źródło informacji niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji – wyjaśnia Jarosław Szymaniuk. - Odpowiednie informacje oraz ich analiza umożliwiają lepsze zarządzanie przedsiębiorstwem. Wszystko to sprawia, że szybkie, a jednocześnie spełniające skomplikowane wymagania wdrożenie systemu obsługi klienta staje się kluczowe dla firm z sektora energetycznego.

Przedstawiciel Microsoft wymienia główne obszary z zakresu obsługi klienta, które warto rozważać jako priorytetowe.

CRM operacyjny umożliwiający: zarządzanie danymi klienta, zarządzanie kontaktami z klientem, zarządzanie okazjami sprzedażowymi, ofertowanie, zawieranie umów, obsługę bezpośrednią spraw, zarządzanie windykacją, telemarketing, zarządzanie kampaniami bezpośrednimi, itd.

Sprawna obsługa klienta poprzez call/contact center (ważne, żeby operator call/contact center miał z poziomu jednego ekranu szybki dostęp do wszelkich informacji niezbędnych do obsłużenia skomplikowanych zapytań i spraw klientów)
Samoobsługa klienta przez internet

CRM analityczny (dane dotyczące klientów powinny zostać przekształcone do postaci umożliwiającej wszelkiego rodzaju analizy oraz segmentację klientów w celu dopasowania oferty do ich potrzeb. Zdefiniowanie kluczowych czynników pomiaru efektywności - KPI’s, otwiera możliwość regularnego monitorowania i analizowania sytuacji i w razie potrzeby podejmowania określonych działań.)

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP