PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie sektory generowały największy popyt na IT w I półroczu?

Autor: wnp.pl (jm)
16-07-2014 14:52
Jakie sektory generowały największy popyt na IT w I półroczu?
fot. Fotolia

- Największy popyt na rozwiązania i usługi IT generował sektor finansowy oraz utilities, w tym firmy energetyczne – zauważa Tomasz Niebylski, dyrektor działu presales w SAP na Europę Środkowo-Wschodnią.

Zdaniem naszego rozmówcy, w przypadku tych ostatnich firm widoczna jest koncentracja uwagi na rozwiązaniach wspomagających obsługę klienta, zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa (spółki dystrybucyjne) oraz wspierających procesy zakupowe.
- Przemysł będzie oczekiwać równie innowacyjnych, co prostych w obsłudze rozwiązań IT – przewiduje Tomasz Niebylski. - Coraz więcej firm rozważa i decyduje się na outsourcing swoich zasobów informatycznych do chmury.

Według naszego rozmówcy, najważniejszymi tego powodami są zarówno oszczędności związane z brakiem konieczności inwestowania w dodatkową infrastrukturę oraz możliwość wprowadzania elastycznych zmian w biznesie, a także skupienia się na tych obszarach, które generują przychody i determinują dalszy rozwój firmy. Ważnymi czynnikami zainteresowania chmurą jest także wzbogacanie funkcjonalności i pełniejsze wykorzystania istniejącej infrastruktury.

- Spodziewamy się, że coraz więcej firmy będzie oczekiwać branżowych rozwiązań chmurowych – prognozuje Tomasz Niebylski.

Firmy będę także coraz częściej sięgać po technologia in-memory. - Powodem jest dynamiczny przyrost danych, z którymi przedsiębiorstwa muszą nie tyle sobie poradzić, co raczej nauczyć się wykorzystywać do osiągania celów biznesowych – uważa Tomasz Niebylski.

Zdaniem przedstawiciela SAP, natychmiastowemu dostępowi do informacji służy również rozwój rynku aplikacji i platform mobilnych, które są niezbędne w dobie powszechnego korzystania z firmowych systemów informatycznych z poziomu smartfonów lub tabletów.

- Rozwój rozwiązań mobilnych pozwoli podnieść wydajność i poprawić obsługę klienta w prosty i szybki sposób bez ponoszenia dużych nakładów inwestycyjnych – uważa Tomasz Niebylski.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP