PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie wyzwania pojawią się po wdrożeniu smart metering/smard grid?

Autor: wnp.pl (JM)
21-12-2012 09:02
Jakie wyzwania pojawią się po wdrożeniu smart metering/smard grid?
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

- Wraz z wdrożeniem smart meteringu oraz smard grid pojawią się nowe wyzwania związane ze zmianą modelu obsługi odbiorcy końcowego - uważa Piotr Żygadło z NextiraOne Polska.

Zdaniem naszego rozmówcy, nastąpi zmiana z rynku dostawcy na rynek odbiorcy. - Klient będzie miał większy wpływ na kształtowanie się rynku energii oraz możliwość dostępu do informacji o profilu zużycia, co spowoduje jego nowe zachowania na rynku - mówi Piotr Żygadło.
A to spowoduje, że systemy wspierające obsługę klienta powinny być przygotowane na zwiększenie aktywności. - Wzrośnie znaczenie systemów umożliwiających bezpośredni kontakt odbiory końcowego z przedsiębiorstwem energetycznym – prognozuje Piotr Żygadło. - Zastosowanie sprawnych i wielokanałowych (voice, mail, video, chat, www, portale mobilne) systemów contact center, zintegrowanych z systemami przetwarzającymi dane odbiorcy w różnych aspektach, będzie miało kluczowe znaczenie dla zapewnienia satysfakcji oraz przywiązania klienta do przedsiębiorstwa energetycznego.

Ponadto budowanie systemów wspierających kontakt z klientem dla przedsiębiorstw energetycznych będzie umożliwiało dotarcie do większego grona klientów oraz zaoferowanie nowych produktów, w tym również spoza klasycznego portfela usług obecnie oferowanych. - Budowana w ten sposób synergia usługowa wydaje się być naturalnym rozwojem rynku, na którym przedsiębiorstwa energetyczne będą poszukiwały nowych źródeł przychodów oraz budowania przewag konkurencyjnych – uważa przedstawiciel NextiraOne Polska.

W ramach technologii smart meteringu przewidywana jest także implementacja rozwiązań dających możliwość przekazywania przez przedsiębiorstwo energetyczne tzw. impulsów pobytowych, a klientowi korzystania z uelastycznienia oferty. - „Inteligentne taryfy” będą umożliwiały klientowi skorzystanie z energii w momencie, w którym będzie ona najtańsza a przedsiębiorstwu energetycznemu równoważenie zapotrzebowania na energię w ciągu doby – wyjaśnia Piotr Żygadło. - Niewątpliwą korzyścią takiego rozwiązania jest ograniczenie nakładów na infrastrukturę energetyczną poprzez zrównoważenie dziennego zapotrzebowania na energię.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP