Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie wyzwania związane są z rewolucją smart?

Autor: wnp.pl (jm)
06-05-2015 18:34
Jakie wyzwania związane są z rewolucją smart?
fot. Fotolia

- Największym wyzwaniem dla wszystkich uczestników rynku związanym z rewolucją smart są zmiany, którym będą podlegać – uważa Tomasz Majcherek, dyrektor ds. sprzedaży SAP Polska.

Nasz rozmówca wskazuje, że sektor publiczny i prywatny powinny uważnie je obserwować i umieć się do nich zaadoptować.
- Czasami będzie się to odbywało kosztem konieczności podjęcia większego ryzyka, korekt dotychczasowych utartych szlaków postępowania – mówi Tomasz Majcherek. - Ewolucja w kierunku smart world to nie tylko umiejętność adaptacji, ale także wymóg ciągłego rozwoju, zdobywania nowych umiejętności i wiedzy o nowych technologiach.

Schodząc na poziom praktyczny, przedstawiciel SAP wyjaśnia, że zasady wdrożeń systemów informatycznych w sektorze prywatnym i publicznym pozostają identyczne. - W obu przypadkach projekt wymaga zaangażowania działów IT oraz działów merytorycznych, które najlepiej wiedzą, jakie są potrzeby instytucji i gdzie tkwią „wąskie gardła” - mówi. - Osoby merytoryczne powinny odpowiadać za przygotowanie opisu i oceny procesów.

Tomasz Majcherek przekonuje, że w przypadku sektora publicznego jest to tym ważniejsze, że struktura organizacyjna wielu urzędów jest niekiedy bardziej złożona niż korporacji, a ramy formalne działań urzędników nakładają im dodatkowy gorset ograniczeń, które wynikają z regulacji prawnych, m.in. z prawa zamówień publicznych.

- Kluczowym elementem wyróżniającym sektor publiczny jest bardziej sformalizowane i czasochłonne zarządzanie zmianą - zauważa. - Często zdarza się, że z pozoru prosta technicznie do implementacji zmiana w procesie administracyjnym wymaga wprowadzenia zmian w rozporządzeniach, a nawet ustawie.

Dlatego tak ważne jest precyzyjne ustalenie zasad współpracy stron w projektach IT, analiza przedwdrożeniowa oraz określenie etapów projektu. - Ugruntowana i usystematyzowana wiedza sprawia bowiem, że wdrożenie przebiega sprawniej i jest nastawione na realizację celów merytorycznych instytucji, a nie tylko na usprawnienie w obszarze administrowania infrastrukturą IT – mówi Tomasz Majcherek.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP