PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie zjawiska będą charakteryzowały ewolucję rynku usług IT?

Autor: wnp.pl (JM)
04-02-2016 14:00
Jakie zjawiska będą charakteryzowały ewolucję rynku usług IT?

- Ewolucja rynku usług IT przebiega torem opartym o cykl życia poszczególnych produktów - mówi Michał Guzek, CEO Hicron. - Zauważalnym zjawiskiem jest skracający się okres ich amortyzacji, warunkowanej dostosowaniem do dynamiki rynkowej.

Nasz rozmówca jako przykład podaje systemy klasy ERP, które wdrażane kilkanaście lat temu przestają pokrywać nowe potrzeby firm, potrzebując wysokiej skalowalności i bieżącego rozwoju poszczególnych obszarów.
- Aby ten proces przebiegał płynnie, kluczową kwestią na początku drogi implementacji, coraz bardziej dostrzeganą przez biznes, jest dobrze przemyślany wybór systemu, który nie będzie musiał po jakimś czasie zostać zastąpiony innym, bardziej dopasowanym produktem - radzi Michał Guzek.

Przedstawiciel Hicron wskazuje, że wraz z optymalizacją nowych procesów biznesowych rozwiązania IT mają za zadanie wspierać firmę w ich przebiegu, nie zaś wprowadzać rewolucje mogące zaburzać funkcjonowanie organizacji.

- Ważną tendencją, która pozostanie aktualna także w najbliższych latach, jest upgrade do nowych wersji środowiska IT - zauważa Michał Guzek. - Producenci ciągle pracują nad ulepszonymi wersjami swoich produktów. SAP AG wprowadził np. SAP S/4 HANA, całkowicie nowy system oparty o kilkaset razy szybsze przetwarzanie danych. Możliwości migracji rozwiązań poprzedniej generacji do S/4 są w stanie wynieść zarządzanie procesami na zupełnie nowy poziom.

Przedstawiciel Hicron wspomina także o outsourcingu usług, szeroko reprezentowanym przez zdalną administrację systemami IT, umożliwiającą redukcję kosztów po stronie firmy i powierzenie opieki nad tym środowiskiem profesjonalnym zespołom konsultantów.

- Wyciągając wnioski z naszych obserwacji zmiany trendu in- i outsourcingu możemy porównać do sinusoidy, na której szczycie znajduje się raz jedno, raz drugie rozwiązanie - mówi Michał Guzek. - Warto jednak zwrócić się w kierunku trzeciej drogi, opartej o zasadę złotego środka, łączącą przenoszenie kluczowych kompetencji IT na zewnątrz i jednocześnie utrzymywanie niewielkiego, lecz sprawnego działu profesjonalistów strukturach firmy.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, zespół ten jest w stanie dokładnie zaadresować potrzeby swojej organizacji i dzięki temu prowadzić ścisłą, merytoryczną współpracę z partnerami IT, biorąc czynny udział w procesie zarządzania zmianą, którego efektem będzie nowe bądź ulepszone środowisko informatyczne.

- Choć pojawiają się opinie, że outsourcing specjalistów jest opcją niekorzystną finansowo, ze względu na stawki dniówek, to jednak firmy coraz częściej skłaniają się ku tej możliwości - przekonuje Michał Guzek. - Współczesne systemy IT są zbyt skomplikowane, aby niewielki zespół o kompetencjach wymagających ciągłego rozwoju był w stanie zapewnić im ciągłość funkcjonowania i ewolucji. Porównując to do placu budowy: wewnętrzny dział IT powinien pełnić rolę kierownika budowy, aby osiągnąć maksymalnie dobre efekty przy minimalizacji kosztów dzięki sprawnej komunikacji i wsparciu na linii dostawca - firma, nie zaś zajmować się samą budową.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP