PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jones Lang LaSalle: Handel czekają zmiany, wywołane rosnącą siłą internetu

Autor: dlahandlu.pl
15-09-2010 14:22

- W miarę wychodzenia z recesji, handel pozostanie ważnym elementem gospodarki, kreującym nowe miejsca pracy, ale także przyciągającym klientów, coraz nowszymi atrakcjami - mówi Robert Bonwell, dyrektor działu doradztwa ds. sektora handlowego w Europie w Jones Lang LaSalle, komentując raport "Handel2020", omawiający zmiany, jakie czekają rynek handlowy na przestrzeni kolejnych 10 lat. W opracowaniu wzięto pod uwagę wpływ takich czynników, jak: gospodarka, technologia, kultura, demografia.

Według autorów raportu na zmianę oblicza handlu będzie miała wpływ rosnąca siła i wymagania konsumentów, czerpiących wiedzę z internetu. Powoduje to, że sieci handlowe muszą dbać o nie tylko o podstawową działalność, ale także o tworzenie niestandardowej oferty dla konsumentów, towarzyszącej robieniu zakupów, oraz uruchamianie dodatkowych usług dostępnych na terenie sklepów. Związane jest to także z rosnącą przewagą sprzedaży internetowej i koniecznością poszukiwania wartości dodanych przez sklepy, prowadzące sprzedaż tradycyjną. Autorzy raportu zwracają jednak uwagę, że sprzedaż internetowa i tradycyjna to dwa elementy, które powinny być uwzględniane w strategii każdej firmy handlowej. Ma na to wpływ zazębianie się tych kanałów sprzedaży: dzięki istnieniu sklepy tradycyjnego rośnie sprzedaż on-line, bo rośnie rozpoznawalność marki, gdy klienci mogą ją bliżej poznać. Z drugiej strony, część klientów (ok. 30 proc.) twierdzi, że kupuje w e-sklepie, bo w pobliżu nie działa tradycyjny sklep danej marki. Sprzedaż on-line jest zatem rozszrzeniem lub uzupełnieniem oferty sklepu tradycyjnego, nie zastępuje jej jednak w pełni. To daje szansę na rozwijanie centrów handlowych także w mniejszych miastach, na mniejszych rynkach.
Zdaniem analityków ważne jest, aby handel zrozumiał, że rosnące znaczenie sprzedaży on-line oznacza, że centra handlowe będą musiały przejść zmianę profilu z zakupowego na rozrywkowo-zakupowy. Będzie to coraz silniejszy trend. Jego znaczenie będzie zależało od kultury panujacej na poszczególnych rynkach. Oznacza to, że im dane społeczeństwo jest bardziej nastawione na spędzanie czasu poza domem, tym bardziej będzie istaniała potrzeb zapewnienia im szerokiej oferty rozrywkowej. Centra handlowe będą musiały rozwijać sferę food courtu i rozrywki.

- Region Środkowo-Europejski nie uniknie zmian, jakie zachodzą w Europie Zachodniej, w tym rosnącego znaczenia handlu internetowego, starzejącego się społeczeństwa czy wpływu, jakie nowoczesne technologie mają na codzienne życie i zachowania konsumentów. Dzięki internetowi konsumenci są bardziej wyedukowani i świadomi rynku, dlatego też centra handlowe muszą przygotować bogatą ofertę opartą na jakości i zabawie, skoncentrowaną na produktach, usługach i rozrywce, niedostępnych w sieci. Działania te muszą odwoływać się do zmysłów, których nie da się zaspokoić, korzystając z internetu, w tym dotyku, smaku i zapachu, potocznie zwanych czynnikiem 'latte' - mówi Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowo- Wschodniej. Dlatego wybór najemcy sklepu spożywczego będzie jednym z ważniejszych dla centrum handlowego. Będzie on musiał umieć stworzyć taką atmosferę w sklepie, by klienci z przyjemnością przychodzili, by poczuć produkty, które chcą, żeby znalazły się na ich stole.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 967 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP