XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Kablówki konkurują z TP SA

Kablówki konkurują z TP SA
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Sieci kablowe stawiają na multimedia, w tym telekomunikację, aby zrównoważyć wejście TP SA na rynek usług typu triple play, obejmujących także telewizję.

Operatorzy telewizji kablowych nie obawiają się zapowiadanej przez Telekomunikację Polską SA ofensywy na polu usług multimedialnych i telewizyjnych. Jednym z celów TP SA jest zdobycie do końca 2009 r. pozycji największego operatora telewizji kablowej w kraju - przypomniał "The Wall Street Journal Polska".

Kablówki nie zamieszają jednak lekceważyć rywala i zapowiadają stosowanie strategii "ucieczki do przodu" oraz naruszania pozycji TP SA na rynku telekomunikacyjnym. Multimedia Polska chce jeszcze w tym roku zaoferować swoje usługi pakietowe abonentom będącym w zasięgu sieci TP. Śladem Multimedia Polska mogą pójść inne kablówki.

- Od ponad roku przyglądamy się możliwości świadczenia naszych usług abonentom TP i możliwe, że niebawem to zrobimy - mówi "WSJ Polska" Tomasz Orłowski z działu PR grupy Inea, skupiającej telewizje kablowe w Wielkopolsce.

Szefowie kablówek swą szansę w konkurencji z TP SA widzą też w wyprzedzaniu nowych usług opartych na technologii cyfrowej.. Multimedia Polska planuje na przełomie sierpnia i września wprowadzić do swojej oferty usługę wideo na żądanie. Jesienią mają do tego dojść m.in. time-shift TV, czyli przeglądanie zarejestrowanych programów telewizyjnych nadawanych w ciągu ostatniego tygodnia, możliwość realizowania zakupów za pośrednictwem telewizji oraz gry, e-mail i komunikator - wyjaśnia dziennik.

By zrealizować te plany operatorzy kablowi muszą inwestować w rozwój swych sieci. Multimedia Polska przeznaczyła na to 73,6 mln zł w I półroczu tego roku. Inea do końca roku chce, by połowa jej sieci nadawała cyfrowo. Na technologie cyfrowe stawia też Vectra - czytamy w "WSJ Polska".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kablówki konkurują z TP SA

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!