Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje w sprawie przedłożonych przez Google rozwiązań dotyczących wyszukiwania w internecie i reklam w wyszukiwarkach. Koncern przedstawił je w kwietniu, gdy KE wyraziła wątpliwości, czy nie są łamane przepisy antymonopolowe.
Google odpowiedział w kwietniu, prezentując propozycje rozwiązania problemu. Zaproponował m.in. oznaczanie graficzne (np. w formie ramki) promowanych linków do swych własnych usług, tak by użytkownicy mogli je odróżnić od pozostałych. Propozycja zakłada też, że w umowach z wydawcami stron nie będą zawarte pisemne klauzule zobowiązujące do wykorzystywania reklam wyłącznie od Google. Koncern zaproponował również, że możliwość korzystania z wyspecjalizowanych usług wyszukiwarki przez portale będzie dobrowolna, a rezygnacja nie będzie miała wpływu na pozycjonowanie portali.
Na największą na świecie wyszukiwarkę skarżą się m.in. takie firmy, jak Microsoft, TripAdvisor i Expedia, a także wydawcy gazet i porównywarki internetowe. Wszyscy będą mieli miesiąc, by przedstawić swoje opinie na temat zaproponowanych przez Google rozwiązań.
Rzecznik KE ds. konkurencji Antoine Colombani poinformował w czwartek na konferencji w Brukseli, że decyzja KE, czy rozwiązania zaproponowane przez Google są do zaakceptowania, może zapaść po wakacjach.
Na rynku wyszukiwarek internetowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) Google ma ponad 90 proc. udziału.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: KE rozpoczęła konsultacje o propozycjach Google dot. reklam