Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Klienci oczekują usług bankowych w sieci

Autor: wnp.pl (WGK)
19-03-2015 18:50
Klienci oczekują usług bankowych w sieci
Fot. PTWP

Choć bankowość cyfrowa stała się w Polsce codziennością, w skali europejskiej cyfryzacja procesów jeszcze nie jest powszechna. Według danych firmy McKinsey banki w Europie do tej pory zdigitalizowały jedynie 20-40 proc. swoich procesów, a 9 na 10 z nich przeznacza na cyfryzację swoich operacji jedynie 0,5 proc. łącznych rocznych wydatków. Tymczasem ponad dwie trzecie klientów europejskich banków oczekuje, że w najbliższych latach większość usług bankowych będzie dostępna online.

To przede wszystkim klienci, którzy już korzystają z technologii cyfrowych w innych segmentach rynku, jak zakupy i usługi. Dla banków wyzwaniem będzie nie tylko pełna digitalizacja operacji bankowych, ale i umiejętność przetwarzania danych klientów (często pochodzących z różnych źródeł) w taki sposób, aby móc oferować im produkty szyte na miarę. Polska na tym tle wypada dosyć dobrze, ale nadal brakuje zaawansowanych kompetencji zarządzania big data. Według analiz McKinsey, banki mogą zwiększyć swoje przychody nawet o 30 proc. dzięki rewolucji technologicznej.
Oczekiwania, zwłaszcza młodego pokolenia, to dostęp do operacji bankowych za pomocą smartfona i oferty dopasowane do indywidualnych, aktualnych potrzeb. A to wymaga gromadzenia i analiz danych z rożnych źródeł w czasie rzeczywistym. Raport firmy Accenture Technology Vision 2015 , wskazuje, że 87 proc. firm coraz częściej wykorzystuje inteligentne systemy informatyczne do monitorowania zachowania klientów. Szczególny potencjał wzrostu w tym obszarze ma właśnie sektor bankowy.

Klienci chcą dziś korzystać z bankowości mobilnej z 24-godzinnym dostępem do informacji i fachowego, spersonalizowanego i co najważniejsze proaktywnego doradztwa w czasie rzeczywistym. Jest to tak zwany smart banking. Wśród oczekiwanych usług klienci coraz częściej wymieniają : mobilne aplikacje bankowe (93 proc.), portfel elektroniczny (69 proc.), narzędzia online do zarządzania finansami (66 proc.) czy wirtualnych doradców (29 proc.) - boty, które proponują określone usługi w czasie rzeczywistym.

Zdobywanie coraz większej wiedzy o profilach behawioralnych klientów musi iść w parze z budowaniem zaufania. Raport Accenture Technology Vision pokazuje, że 85 proc. organizacji przyznaje, że przeciętny klient nie ma pojęcia jak jego dane są wykorzystywane przez firmę. 67 proc. klientów jest gotowych przekazać firmom informacje na swój temat, ale ta liczba zmniejsza się do 27 proc., jeśli klient dowiaduje się, że firma przekaże ich dane podmiotom trzecim.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP