Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Klienci operatorów zapłacą sami za swoją ochronę

Autor: Gazeta Prawna
17-07-2007 11:43
Klienci operatorów zapłacą sami za swoją ochronę

Będzie możliwość monitorowania na bieżąco kosztu wykonanych połączeń, pozwoli to ustrzec się wysokich rachunków. Numery 0-700 mają być zablokowane, a dla nowych klientów będą dostępne tylko na życzenie. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej uzyska większe możliwości walki z niezamówionymi reklamami w Internecie.

Walka z niezamówionymi reklamami w internecie, monitoring kosztów połączeń czy bezpłatne przeniesienie numeru w obrębie jednego operatora telefonicznego - to niektóre ze zmian zaproponowanych w projekcie nowelizacji prawa telekomunikacyjnego (Dz.U. z 2004 r. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.). Ministerstwo Transportu przygotowało obszerny projekt zmian w przepisach, który został w lipcu przyjęty przez rząd, a po wakacjach zajmie się nim Sejm. Zmiany mają ułatwić życie konsumentom. Operatorzy telekomunikacyjni przestrzegają jednak, że zmiana prawa może odbić się na kosztach usług - pisze "Gazeta Prawna".
Użytkownicy internetu, a w szczególności osoby korzystające z poczty elektronicznej, mają być lepiej chronione przed zalewem przesyłek, których nie zamawiały. Proceder ten zostanie ograniczony.

Jeżeli dojdzie do przesyłania treści, które przez odbiorców nie były zamówione, to wówczas prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej będzie z urzędu wszczynał postępowanie w celu nałożenia kary finansowej. Urząd ma być też odpowiedzialny za stworzenie systemu, w którym zgromadzone zostaną i przetwarzone dane w celu walki z niezamówionymi przesyłkami w internecie. Ponadto dostawcy usług telekomunikacyjnych mają mieć obowiązek udostępniania UKE danych, które pozwolą zidentyfikować sprawcę takiego czynu.

Projekt zakłada również, że operator będzie musiał zapewnić klientom monitoring kosztów wykonanych przez siebie połączeń. Gdy operator zauważy nagły wzrost kosztów połączeń z danego numeru, to wówczas będzie musiał poinformować o tym abonenta. Projekt przewiduje też stworzenie systemu, który umożliwi klientom samodzielne kontrolowanie swoich połączeń telefonicznych. Takie przepisy mają wyeliminować sytuacje, gdy pod numer abonenta podłączyła się inna osoba, która wykonała serię połączeń z numerami zaczynającymi się na 0-700. Podobne przekierowanie może nastąpić, gdy klient odbiera telefon od nieznanej osoby z informacją np. o wygranym konkursie i wówczas jest proszony o wciśnięcie jednego z klawiszy lub wykręcenie konkretnego numeru.

Projekt nowelizacji zakłada, że przedsiębiorca telekomunikacyjny będzie miał obowiązek informowania o treści zmian w regulaminie i cenniku. Obecnie może poinformować ogólnie o tym, że wprowadzono zmiany np. w regulaminie usług. Zniesiona zostanie opłata za przeniesienie przydzielonego numeru w sieci tego samego operatora. W efekcie zmieniając miejsce zamieszkania w mieście nie będzie trzeba płacić za zachowanie swojego starego numeru, który zostanie przypisany do nowego lokalu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 682 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP