PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kłopoty z numerem alarmowym. Nie zdążymy przed Euro 2012

Autor: portalsamorządowy.pl
31-07-2011 12:31
Kłopoty z numerem alarmowym. Nie zdążymy przed Euro 2012
Fot. Sxc.hu

4 tysiące mniej szans na pomoc pod numerem 112. Co druga osoba może nie dodzwonić się na numer 112. NIK ostrzega - nie zdążymy z wdrożeniem przed Euro 2012!

Przyjęta w czerwcu przez rząd decyzja o zmniejszeniu o prawie 4 tysiące zakładanej liczby operatorów telefonicznych obsługujących Centra Powiadamiania Ratunkowego może doprowadzić do tego, że co druga osoba potrzebująca pomocy nie dodzwoni się pod numer alarmowy - ostrzegają eksperci Holicon - jednego z dostawców usług call/contact center w Polsce.
Tymczasem, trwające właśnie wakacje przypominają nam jak ważną jest kwestia sprawnej komunikacji ze służbami ratunkowymi.

Z danych Policji wynika, że w miesiącach letnich 2010 w Polsce utonęło prawie 400 osób, a 773 osoby zginęły na drogach. Dlatego też kwestia sprawnie działającego systemu powiadamiania alarmowego nabiera latem szczególnego znaczenia. Docelowo, to właśnie pod 112 - do Centrów Powiadamiania Ratunkowego (CPR) - powinniśmy dzwonić w każdym przypadku wymagającym interwencji służb ratowniczych, pogotowia, straży pożarnej czy Policji.

Operatorzy numeru dysponując bezpośrednim połączeniem komputerowym ze wszystkimi służbami ratowniczymi w danym regionie, zlokalizują i powiadomią najbliższe jednostki. Sprawność działania numeru alarmowego 112 pozostawia jednak nadal wiele do życzenia, a eksperci alarmują, że może być jeszcze gorzej.

Rząd przyjął w czerwcu br. zmianę w ustawie o zarządzaniu kryzysowym przygotowaną przez MSWiA, która zakłada zmniejszenie liczby planowanych operatorów telefonicznych obsługujących numer 112 - aż o 4 tysiące. Szacuje się, że w skali kraju zostanie maksymalnie 815 etatów dla operatorów.

Celem rządowego projektu jest redukcja wydatków na funkcjonowanie centrów powiadamiania ratunkowego. Według szacunków Holicon redukcja liczby operatorów spowoduje wydłużenie czasu oczekiwania na połączenie do - średnio - 54 sekund.

Dla porównania, w Warszawie czas oczekiwania to 31 sekund. Dodatkowo, eksperci wskazują, że liczba połączeń odebranych w przeciągu 20 sekund spadnie do zera. Co jeszcze bardziej niepokojące, ponad połowa osób nie dodzwoni się w ogóle.

- Ujawnione dane dotyczące redukcji stanowisk pozwalają oszacować, ze Centra Powiadamiania Ratunkowego, będą w stanie odebrać jedynie 47% spośród, zakładając, 400 tysięcy przychodzących połączeń w skali miesiąca, reszta, czyli aż 220 tysięcy pozostanie bez odpowiedzi. 4 tysiące mniej operatorów oznacza więc tysiące nieodebranych połączeń alarmowych. Takie liczby budzą poważne obawy o nasze bezpieczeństwo, ponieważ mówimy o sytuacjach, w których może być zagrożone czyjeś zdrowie lub nawet życie - ostrzega Krzysztof Chyliński, członek zarządu i dyrektor Technologii Holicon.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 639 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

288 639 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP