Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Klucz do obniżki kosztów i do sukcesu - e-marketing

Autor: wnp.pl (PS)
22-02-2012 10:49

Dobre wykorzystanie narzędzi, jakie daje marketing internetowy, może zaowocować wzrostem wartości marki o 10 proc. i ogromnym wzrostem satysfakcji klientów.

Kanały internetowe to dla firm również potężne i relatywnie tanie pole do testowania i rozwijania nowych produktów. Jednak niewiele firm potrafi z tych możliwości korzystać – wskazują eksperci The Boston Consulting Group w raporcie „Marketing Capabilities for the Digital Age”.
Na skutek skokowego wzrostu popularyzacji urządzeń mobilnych, takich jak tablety i smartfony oraz rozwojowi mediów społecznościowych, firmy po raz pierwszy w historii uzyskały możliwość łatwego, bezpośredniego kontaktu z klientami. Wychodząc z takiego założenia BCG postanowił sprawdzić, jak przedsiębiorstwa korzystają z tych możliwości. Przeprowadzili rozmowy z szefami marketingu 31 przedsiębiorstw z Europy, Ameryki i Azji, działających w różnych sektorach i branżach. Dwie trzecie badanych reprezentuje firmy z listy Fortune500.

- Okazało się, że chociaż 30 firm korzysta z Facebooka, a 26 z Twittera, to niewiele przedsiębiorstw posiada całościową strategię dla marketingu internetowego – mówi Paul Zwillenberg, Partner i Dyrektor Zarządzający w londyńskim biurze The Boston Consulting Group i współautor raportu.

Wymierne korzyści

Tymczasem skuteczne wykorzystanie narządzi e-marketingu przyniosło najbardziej rozwiniętym internetowo firmom bardzo wymierne korzyści, ustalili autorzy analizy.

Dzięki ścisłemu powiązaniu działań marketingowych z celami biznesowymi i wykorzystaniu mediów społecznościowych, rozpoznawalność marki wzrosła o ponad 10 proc., a sprzedaż o 1,1 proc.

Aż o 90-proc. wzrosła liczba rozwiązanych problemów zgłaszanych przez klientów, a zarazem o 40 proc. zmalały kosztów związane z procesem reklamacji, dzięki lepszej komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dzięki zmianom strategii reklamowych, przede wszystkim rezygnacji z mniej efektywnych kanałów (np. części tradycyjnych mediów), wydatki marketingowe można było obniżyć o 20 proc.

Możliwość bezpośredniego komunikowania się z klientami i sięgania po ich opinie miało z kolei ten skutek, że koszty badań nad nowymi produktami zmalały o 80 proc.

Przykłady beneficjentów

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP