PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kluczem do wdrożenia e-administracji są kompetentni urzędnicy i dobra infrastruktura

Autor: PortalSamorzadowy.pl
08-05-2015 14:50
Kluczem do wdrożenia e-administracji są kompetentni urzędnicy i dobra infrastruktura

W administracji coraz częściej usługi dostępne są online. Następuje poprawa, aczkolwiek tempo tej poprawy jest bardzo małe.

Fot. Andrzej Wawok

Sprawna administracja to taka, która zapewnia obywatelom dostęp do usług online przy dobrej jakości - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

- Im więcej interoperacyjności w urzędach, tym lepiej. W większości urzędów ta zasada już funkcjonuje - mówi Bogdan Skwarka, dyrektor departamentu administracji publicznej w Najwyższej Izbie Kontroli.
W administracji coraz częściej usługi dostępne są online. Następuje poprawa, aczkolwiek tempo tej poprawy jest bardzo małe. Często też obok formy elektronicznej nadal funkcjonuje papierowa. Są jednak miasta w Polsce, której już mogą pochwalić się bardzo dobrym stopniem informatyzacji.

- Dąbrowa Górnicza i Mysłowice wybijają się na tle innych miast, jeśli chodzi o e-administrację - informuje Bogdan Skwarka. - Przez internet można tam załatwić między innymi odpis aktu stanu cywilnego, zaświadczenie o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego czy uzyskać poradę - wymienia.

Urząd jak dobra korporacja

Sprawna administracja - jak wyjaśnia Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - to taka, która zapewnia obywatelom dostęp do usług online przy dobrej jakości.

- Bycie sprawną, nowoczesną administracją publiczną jest wiele trudniej niż w biznesie. Jednakże jest to możliwe - mówi Lublińska-Kasprzak.

Aby tak było, należy w niej wprowadzać coś na miarę ładu korporacyjnego w firmach. Trzeba przy tym pamiętać, że administracji publicznej nie patrzymy na wynik finansowy. Ważna jest skuteczności i efektywność.

- Staramy się wprowadzać zasady odpowiedzialnego biznesu. System, w którym jesteśmy w stanie szybko i dobrze obsłużyć naszych klientów - wyjaśnia Lublińska-Kasprzak.

Ważne jest zatem, by kontakt z obywatelem był jak najlepszy, jak najłatwiejszy i co najistotniejsze, by informacje przekazywane mieszkańcom trafiały do nich jak najszybciej. Służyć temu mogą między innymi media społecznościowe i kontakt online.

- Dzięki temu informacje podawane są szybko i niedrogo - dodaje prezes.

Kompetencje i infrastruktura kluczem do sukcesu

Aby tak było ważne są kompetencje urzędników. Administracja nauczyła się przez ostatnie lata perspektywy unijnej identyfikować kompetencje. Postawiła na szkolenia i kursy. W momencie kiedy skończą się środki na szkolenie urzędników lub one zostaną niewłaściwie zaadresowane, to będziemy w bardzo złej sytuacji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP