Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kolej usprawnia informatycznie sprzedaż biletów

Autor: wnp.pl (WGK)
02-10-2014 09:29

PKP Intercity wdraża system wsparcia sprzedaży biletów (RMS). Kontrakt o wartości ponad 8 mln zł zrealizuje spółka T-Systems Polska. Systemy RMS są coraz częściej wykorzystywane w transporcie kolejowym i lotniczym. Wspierają one przedsiębiorstwa w zarządzaniu sprzedażą m.in. planowaniu i prognozowaniu optymalnych cen biletów dla pasażerów.

W myśl umowy podpisanej we wrześniu, T-Systems Polska wdroży system wsparcia sprzedaży biletów dla PKP Intercity. Najpierw dla pociągów Pendolino (jeszcze w 2014 r.), a następnie, w II kw. roku 2015 – dla większości pociągów i połączeń PKP Intercity.
Rozwiązania RMS (Revenue Management System) są coraz częściej wykorzystywane w transporcie kolejowym i lotniczym. Wspierają przedsiębiorstwa w zarządzaniu sprzedażą m.in. planowaniu i prognozowaniu optymalnych cen biletów dla pasażerów. W PKP Intercity proces ten realizowany będzie na podstawie danych historycznych dotyczących przewozu pasażerów, a także terminu podróży, czasu wcześniejszego zamówienia, pory roku, dostępności miejsc, a nawet celu podróży.

– Sektor publiczny kładzie coraz większy nacisk na modernizację cyfrową oraz poprawę efektywności i lepsze wykorzystanie systemów IT. Trendy z Zachodu docierają również do Polski. System RMS, który wdrażamy wspólnie z firmą PKP Informatyka, usprawni proces sprzedaży biletów, a docelowo wpłynie na optymalizację przychodów spółki. PKP Intercity będzie mogła teraz ustalać ceny z ogromną precyzyjną, na podstawie licznych parametrów i szablonów obliczeniowych. Na nowych cenach skorzystają również podróżni, którzy np. wybiorą mniej obłożony pociąg albo zarezerwują bilet z większym wyprzedzeniem – tłumaczy Maciej Plebański, prezes spółki T-Systems Polska.

Nowy system ma działać, jak to określono, w symbiozie z systemem rezerwacyjnym spółki. Współdziałanie ma trzy fazy. W pierwszej, z systemu rezerwacji i sprzedaży biletów pobierane będą informacje historyczne o wcześniej zarezerwowanych i zakupionych biletach. Następnie, system RMS – na bazie przekazanych danych i skonfigurowanych parametrów – dokona matematyczno-statystycznej analizy oraz zaproponuje nowe ceny biletów. Wygenerowane prognozy nowych cen zostaną przekazane ponownie do systemu rezerwacji i sprzedaży biletów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP