Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Komputronik stawia na wzrost sprzedaży

Autor: PAP
14-02-2013 17:33

Komputronik chce zwiększać sprzedaż w tempie ok. 30-35 proc. rdr, aby zrównoważyć spadek marż związany ze zmianą polityki cenowej - powiedział na konferencji Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika. Dodał, że dywidenda za rok obrotowy 2012/2013 nie przekroczy 20 proc. zysku.

"Obniżka prognoz wynika głównie ze zmian w naszej polityce cenowej, której dokonaliśmy w październiku. Zróżnicowaliśmy ceny pomiędzy sprzedażą sklepową, a internetową w taki sposób, aby efektywniej konkurować na rynku e-commerce. Dzięki temu grudzień, pod względem sprzedażowym był rekordowy w historii Komputronika. Natomiast faktem jest, że odbyło się to kosztem marż" - powiedział Buczkowski.
"Widzimy jednak, że sprzedaż nam istotnie wzrosła również w styczniu i lutym, co jest dobrym prognostykiem na wynik bieżącego kwartału. Również marże są nieznacznie lepsze niż w grudniu. Zasadniczo chcemy podążać w tym kierunku i dynamicznie zwiększać sprzedaż. Przy obecnych poziomach marż, satysfakcjonować nas będzie wzrost sprzedaży na poziomie 30-35 proc. rdr. Taki jest nasz cel" - dodał.

W czwartek Komputronik poinformował o obniżeniu prognoz wyników na kończący się w marcu rok obrotowy 2012/2013. Zysk netto grupy ma spaść do 2,3 mln zł z 7,3 mln zł prognozowanych poprzednio, a EBITDA do 17,5 mln zł z 23,5 mln zł. Prognoza skonsolidowanych przychodów pozostała bez zmian, na poziomie 1,14 mld zł.

Po III kw. 2012/13 Komputronik na poziomie skonsolidowanym miał 864,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, 13,56 mln zł zysku EBITDA oraz 1,24 mln zł zysku netto.

"Nasza polityka dywidendowa, nawet pomimo obniżenia przez nas prognoz, pozostaje niezmienna. Naturalnie, jeszcze ostatecznej decyzji nie podjęliśmy, ale na pewno dywidenda nie przekroczy 20 proc. zysku" - powiedział Buczkowski.

Z zysku za rok obrotowy 2011/2012 Komputronik wypłacił na dywidendę 3,46 mln zł z zysku netto wynoszącego 19,24 mln zł.

Buczkowski poinformował, że na przełomie marca i kwietnia 2013 r. w Warszawie zostanie uruchomiony salon Komputronik Megastore.

"Wielkość tego sklepu to ok. 2000 m kw., jest to znaczna zmiana naszego podejścia do salonów. Liczę, że rocznie Komputronik Megastore będzie realizował sprzedaż na poziomie około 40 mln zł" - powiedział.

Prezes Komputronika powiedział, że w 2013 roku Komputronik chce kontynuować i rozwijać sprzedaż pod markami własnymi.

"Jesteśmy zadowoleni zarówno z zachowania marki Accura jak i California Access. W tym roku planujemy wprowadzenie nowych produktów pod tymi brandami" - powiedział.

Buczkowski dodał, że w ubiegłym roku kalendarzowym spółka sprzedała 5000 tabletów pod marką California Access.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 016 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP