Komputronik prognozuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2009 r. Udział spółki w rynku laptopów wzrósł w III kw. do 12 proc., czyli o 4 punkty proc. r/r - podał Komputronik w komunikacie prasowym.
Spółka poinformowała w komunikacie, że decyzja o koncentracji na sprzedaży komputerów przenośnych zaowocowała wzrostem sprzedaży tych produktów w okresie od stycznia do listopada br. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r.
"Według instytutu GfK Polonia, który monitoruje rynek sprzedaży detalicznej m.in. branży IT, udział Komputronik SA w tym segmencie wzrósł w III kw. br. do 12 proc., a zatem był o 4 proc. większy niż rok wcześniej. W tym okresie Komputronik SA zanotował ponad 30-procentowy wzrost sprzedaży notebooków, podczas gdy cały polski rynek skurczył się o 18,1 proc. w odniesieniu do danych z 2008 roku" - napisano w komunikacie.
"Dobre wyniki Komputronik SA kontrastują z danymi dotyczącymi całego polskiego rynku notebooków, który w omawianym okresie zanotował spadek sprzedaży rzędu 20-25 proc." - dodano.
Spółka podała, że uzyskanie dodatniej dynamiki umożliwiły decyzje podjęte przez zarząd w II poł. 2008 r. oraz na początku 2009 r. Przyjęta wówczas strategia polegała na utrzymaniu bliskiej współpracy z trzema czołowymi producentami notebooków na polskim rynku, przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania w sprzedaż laptopów innych znanych marek, takich jak: Acer, Lenovo i Sony. Dodatkowym katalizatorem wzrostów było wprowadzenie do oferty na rynek detaliczny notebooków marki Dell.
"Przyjęta strategia będzie kontynuowana w 2010 r. poprzez dalsze poszerzanie oferty w taki sposób, aby klientom firmy zapewnić maksymalną dostępność produktów jak najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Celem planowanych działań rynkowych, poza wzrostem sprzedaży notebooków mierzonym w sztukach, jest również wzrost ceny jednostkowej produktów. Umiejętność właściwej prezentacji zalet komputerów o lepszej jakości pozwoliły, na przestrzeni ostatnich miesięcy, podnieść średnią cenę sprzedaży o ponad 10 proc." - napisano.
"Co prawda w październiku i listopadzie spółka zanotowała ok. 5-procentowe spadki przychodów licząc rok do roku, jednak w związku ze średnimi spadkami w branży ok. 20-30 proc. Spółka nadal zwiększa swój całkowity udział w rynku" - dodano.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba dostępnych produktów w ofercie Komputronika wzrosła z około 17 tys. do około 22 tys.
W okresie od stycznia do listopada sieć salonów Komputronika powiększyła się o 45 nowych placówek. W tym okresie osiem salonów Komputronik zostało przeniesionych do nowych, lepszych lokalizacji i zlikwidowano pięć salonów, które nie spełniały kryteriów rentowności narzuconych poszczególnym placówkom. Obecnie sieć salonów Komputronik - własnych, franczyzowych oraz partnerskich - liczy ponad 300 punktów na terenie całego kraju.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Komputronik zarabia dzięki sprzedaży komputerów przenośnych