PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Komputronik zarabia dzięki sprzedaży komputerów przenośnych

Autor: PAP
09-12-2009 15:21
Komputronik zarabia dzięki sprzedaży komputerów przenośnych

Komputronik prognozuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2009 r. Udział spółki w rynku laptopów wzrósł w III kw. do 12 proc., czyli o 4 punkty proc. r/r - podał Komputronik w komunikacie prasowym.

"Zarząd Komputronik SA prognozuje, że w całym 2009 roku uzyska dwucyfrowy wzrost przychodów w porównaniu do 2008 roku, co należałoby uznać za znaczący sukces w kontekście spadków sprzedaży na całym polskim rynku IT" - napisano w komunikacie.
Spółka poinformowała w komunikacie, że decyzja o koncentracji na sprzedaży komputerów przenośnych zaowocowała wzrostem sprzedaży tych produktów w okresie od stycznia do listopada br. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r.

"Według instytutu GfK Polonia, który monitoruje rynek sprzedaży detalicznej m.in. branży IT, udział Komputronik SA w tym segmencie wzrósł w III kw. br. do 12 proc., a zatem był o 4 proc. większy niż rok wcześniej. W tym okresie Komputronik SA zanotował ponad 30-procentowy wzrost sprzedaży notebooków, podczas gdy cały polski rynek skurczył się o 18,1 proc. w odniesieniu do danych z 2008 roku" - napisano w komunikacie.

"Dobre wyniki Komputronik SA kontrastują z danymi dotyczącymi całego polskiego rynku notebooków, który w omawianym okresie zanotował spadek sprzedaży rzędu 20-25 proc." - dodano.

Spółka podała, że uzyskanie dodatniej dynamiki umożliwiły decyzje podjęte przez zarząd w II poł. 2008 r. oraz na początku 2009 r. Przyjęta wówczas strategia polegała na utrzymaniu bliskiej współpracy z trzema czołowymi producentami notebooków na polskim rynku, przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania w sprzedaż laptopów innych znanych marek, takich jak: Acer, Lenovo i Sony. Dodatkowym katalizatorem wzrostów było wprowadzenie do oferty na rynek detaliczny notebooków marki Dell.

"Przyjęta strategia będzie kontynuowana w 2010 r. poprzez dalsze poszerzanie oferty w taki sposób, aby klientom firmy zapewnić maksymalną dostępność produktów jak najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Celem planowanych działań rynkowych, poza wzrostem sprzedaży notebooków mierzonym w sztukach, jest również wzrost ceny jednostkowej produktów. Umiejętność właściwej prezentacji zalet komputerów o lepszej jakości pozwoliły, na przestrzeni ostatnich miesięcy, podnieść średnią cenę sprzedaży o ponad 10 proc." - napisano.

"Co prawda w październiku i listopadzie spółka zanotowała ok. 5-procentowe spadki przychodów licząc rok do roku, jednak w związku ze średnimi spadkami w branży ok. 20-30 proc. Spółka nadal zwiększa swój całkowity udział w rynku" - dodano.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba dostępnych produktów w ofercie Komputronika wzrosła z około 17 tys. do około 22 tys.

W okresie od stycznia do listopada sieć salonów Komputronika powiększyła się o 45 nowych placówek. W tym okresie osiem salonów Komputronik zostało przeniesionych do nowych, lepszych lokalizacji i zlikwidowano pięć salonów, które nie spełniały kryteriów rentowności narzuconych poszczególnym placówkom. Obecnie sieć salonów Komputronik - własnych, franczyzowych oraz partnerskich - liczy ponad 300 punktów na terenie całego kraju.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP