PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Konferencja E-commerce. Jak budować lojalność e-konsumentów?

Autor: dlahandlu.pl
27-03-2015 14:32
Konferencja E-commerce. Jak budować lojalność e-konsumentów?

Na zdj. paneliści konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies.

Fot. Żelazna Studio

Jak budować lojalność e-konsumentów, które czynniki są kluczowe w tym procesie, jaką strategię marketingową obrać? - zastanawiali się paneliści sesji "Polski rynek e-commerce - motor rozwoju polskiej gospodarki" podczas Konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies.

Zdaniem Mateusza Gordona z firmy Gemius, cena nadal odgrywa istotną rolę przy wyborze miejsca zakupów w sieci, jednak ten czynnik traci na znaczeniu, wypierają go procesy lojalizacyjne. - Dobry sklep zatrzymuje klientów, dlatego sklepy online się rozbudowują o nowe kategorie. Z czasem cena przestanie odgrywać kluczową rolę. Rynek dojrzewa, chcemy mieć zakupy dostarczone na czas, być sprawnie obsłużeni, swobodnie poruszać się w przestrzeni e-sklepu. Wygoda bierze górę – mówił podczas konferencji ekspert Gemiusa.
- To, na co zwraca konsument podczas zakupów internetowych, zależy od kategorii, która go interesuje. Cena generalnie traci na znaczeniu, ale występują przedmioty gdzie będzie zasadnicza. Jest spora grupa konsumentów kierujących się marką, są tacy którzy w ogóle nie zwracają na to uwagi, jak również klienci, którym zależy na marce, ale jaka to marka - to kwestia drugorzędna – mówi Joanna Dzwonkowska, prezes zarządu RUCH Marketing sp. z o.o.

- Naturalny rozwój gospodarki winduje oczekiwania konsumentów, są nowe pomysły, jak budować lojalność. Jednym z kluczowych czynników tego procesu jest personalizacja oferty, która umożliwia robienie zakupów szybciej, sprawniej i taniej - dodała.

Zdaniem Joanny Dzwonkowskiej, pakiet elementów kluczowych w budowaniu lojalności e-konsumentów można zamknąć w trzech słowach: pewność, zaufanie, wiarygodność. - Szybka dostawa, konkurencyjne ceny, możliwość zwrotu, wysoka jakość obsługi, opłata za dostawę – na to zwraca uwagę klient. Jeśli jego oczekiwania zostaną spełnione, będzie wracał. Sama wielokanałowość również może dać satysfakcje kupującemu, który umiejętnie porusza się w takim modelu - mówiła panelistka.

- Lojalność można budować również na elitarności (abonamenty, klubowość), marketingu kontekstowym (np. porady ekspertów przy dokonywaniu zakupów) czy grywalizacji – uważa Joanna Dzwonkowska, prezes zarządu RUCH Marketing sp. z o.o.

Michał Gembicki, członek zarządu CDP.pl dodaje, że budowanie lojalności jest wyzwaniem dla branży e-commerce. - Zunifikowana jest logistyka, czyli szybka dostawa i cena. Gdzie szukać przewagi? Między innymi w budowaniu treści wokół sklepu poprzez blogi, video, unboxing (wyjmowanie z pudełka, rozpakowywanie – przy. Red.). Ważne są działania posprzedażowe. Jeśli spojrzymy na e-commerce dzisiaj widać, że są dosyć bezduszne. Otrzymujemy maile o treści „płatność potwierdzona”, „przesyłka wysłana” itp. Pokazanie ludzkiej twarzy sklepu jest znaczące – argumentował Michał Gembicki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 135 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP