Koniec darmowego handlu na eBay

Koniec darmowego handlu na eBay
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Po trzech latach obecności na polskim rynku od lutego serwis wprowadza opłaty od użytkowników.



Dokładnie sekundę po północy 1 lutego skończy się bezpłatny handel w serwisie aukcyjnym eBay.pl, polskiej wersji światowego giganta internetowego handlu - pisze "Gazeta Prawna".

Bezpłatne pozostanie jedynie wystawienie aukcji z ceną początkową od 0,01 do 1,99 zł. W przypadku wyższej wartości oferowanego przedmiotu, użytkownicy zapłacą od 0,05 zł do 0,40 zł, w zależności od wartości oferowanego towaru.

Złotówkę kosztować będzie wystawienie towaru o wartości przekraczającej 500 zł, ale tylko przy aukcjach wieloprzedmiotowych. Każdy sprzedający zapłaci też 2 proc. prowizji od wartości transakcji, ale nie więcej niż 35 zł.

- Przynajmniej na początku spodziewamy się spadku liczby otwartych aukcji. Opłaty są jednak znacznie niższe niż w innych serwisach aukcyjnych działających w Polsce. Poza tym pomogą nam uporządkować serwis i poprawić jego jakość. Sprawią, że użytkownicy wystawiać będą najlepszej jakości towary. Zaoferujemy też większą ekspozycję atrakcyjnych aukcji z innych krajów Unii Europejskiej - mówi GP Alina Prawdzik, szefowa eBay w Polsce.

Dla porównania lider internetowych aukcji w Polsce - Allegro.pl - pobiera od sprzedających prowizję w wysokości od 2 do 4,5 proc., w zależności od wartości wylicytowanego przedmiotu.

Wprowadzenie przez eBay opłat ma też pozwolić spółce wreszcie wypracować zysk - serwis pozwalał na darmowy handel od 2005 roku, kiedy wszedł do Polski. W ubiegłym roku liczba użytkowników serwisu wzrosła do ponad 820 tys., a liczba aukcji do 270 tys.

Według szacunków serwisu Sklepy24.pl w ubiegłym roku Polacy wydali na zakupy w sieci więcej o 50-70 proc. niż w roku 2006, kiedy wartość tego rynku wyniosła 5 mld zł. Oznaczałoby to, że w ubiegłym wzrosła ona od 7,5 do nawet 8,5 mld zł. Zeszły rok przyniósł także dynamiczny wzrost liczby firm zajmujących się handlem w sieci. Według szacunków serwisu Sklepy24.pl przekracza ona obecnie 3,5 tys., co oznacza, że w 2007 roku w polskim internecie przybyło ok. tysiąca nowych sklepów.

Do 8,5 mld zł wydali Polacy w ubiegłym roku na zakupy w sieci

Liderem internetowego handlu w Polsce jest wciąż portal aukcyjny Allegro.pl. W ubiegłym roku wartość sprzedanych na nim towarów sięgnęła 2,5 mld zł, ale w tym roku - według szacunków - wzrosła do około 3,5 mld zł. W serwisie handluje już około 7 mln internautów. W sierpniu 2007 r. - jak podano podczas konferencji ecommerceStandard - ponad 82 proc. sprzedanych przedmiotów na Allegro zostało kupionych przez użytkowników po stałej cenie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!