PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Koniec darmowego handlu na eBay

Autor: Gazeta Prawna
28-01-2008 09:13
Koniec darmowego handlu na eBay

Po trzech latach obecności na polskim rynku od lutego serwis wprowadza opłaty od użytkowników.

Dokładnie sekundę po północy 1 lutego skończy się bezpłatny handel w serwisie aukcyjnym eBay.pl, polskiej wersji światowego giganta internetowego handlu - pisze "Gazeta Prawna".

Bezpłatne pozostanie jedynie wystawienie aukcji z ceną początkową od 0,01 do 1,99 zł. W przypadku wyższej wartości oferowanego przedmiotu, użytkownicy zapłacą od 0,05 zł do 0,40 zł, w zależności od wartości oferowanego towaru.

Złotówkę kosztować będzie wystawienie towaru o wartości przekraczającej 500 zł, ale tylko przy aukcjach wieloprzedmiotowych. Każdy sprzedający zapłaci też 2 proc. prowizji od wartości transakcji, ale nie więcej niż 35 zł.

- Przynajmniej na początku spodziewamy się spadku liczby otwartych aukcji. Opłaty są jednak znacznie niższe niż w innych serwisach aukcyjnych działających w Polsce. Poza tym pomogą nam uporządkować serwis i poprawić jego jakość. Sprawią, że użytkownicy wystawiać będą najlepszej jakości towary. Zaoferujemy też większą ekspozycję atrakcyjnych aukcji z innych krajów Unii Europejskiej - mówi GP Alina Prawdzik, szefowa eBay w Polsce.

Dla porównania lider internetowych aukcji w Polsce - Allegro.pl - pobiera od sprzedających prowizję w wysokości od 2 do 4,5 proc., w zależności od wartości wylicytowanego przedmiotu.

Wprowadzenie przez eBay opłat ma też pozwolić spółce wreszcie wypracować zysk - serwis pozwalał na darmowy handel od 2005 roku, kiedy wszedł do Polski. W ubiegłym roku liczba użytkowników serwisu wzrosła do ponad 820 tys., a liczba aukcji do 270 tys.

Według szacunków serwisu Sklepy24.pl w ubiegłym roku Polacy wydali na zakupy w sieci więcej o 50-70 proc. niż w roku 2006, kiedy wartość tego rynku wyniosła 5 mld zł. Oznaczałoby to, że w ubiegłym wzrosła ona od 7,5 do nawet 8,5 mld zł. Zeszły rok przyniósł także dynamiczny wzrost liczby firm zajmujących się handlem w sieci. Według szacunków serwisu Sklepy24.pl przekracza ona obecnie 3,5 tys., co oznacza, że w 2007 roku w polskim internecie przybyło ok. tysiąca nowych sklepów.

Do 8,5 mld zł wydali Polacy w ubiegłym roku na zakupy w sieci

Liderem internetowego handlu w Polsce jest wciąż portal aukcyjny Allegro.pl. W ubiegłym roku wartość sprzedanych na nim towarów sięgnęła 2,5 mld zł, ale w tym roku - według szacunków - wzrosła do około 3,5 mld zł. W serwisie handluje już około 7 mln internautów. W sierpniu 2007 r. - jak podano podczas konferencji ecommerceStandard - ponad 82 proc. sprzedanych przedmiotów na Allegro zostało kupionych przez użytkowników po stałej cenie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 061 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP