Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Koniec telefonii komórkowej Radia Maryja?

Autor: PAP
01-07-2010 18:19

Fundacja Lux Veritatis nie wywiązała się z umowy z CenterNetem i dlatego zdecydowaliśmy się na jej wypowiedzenie - poinformował w przesłanym PAP oświadczeniu wiceprezes firmy Grzegorz Tomczyk.

W środę zarząd Fundacji poinformował, że podjął decyzję o wypowiedzeniu umowy o współpracy z operatorem komórkowym w zakresie projektu telefonii komórkowej sieci "W Rodzinie". W oświadczeniu zamieszczonym na stronie internetowej Radia Maryja jako przyczynę podano "niespełnienie przez CenterNet warunków, do których firma ta zobowiązała się w umowie".
Fundacja podkreśla, że "od wielu miesięcy" oczekiwała na uruchomienie usług, które powinien zapewnić CenterNet, m.in. dostęp do internetu, roaming, poczta głosowa, MMS, SMS Premium i inne. "Nie mogliśmy również uzyskać wiążącej daty wprowadzenia umów abonenckich, a CenterNet nie regulował swoich zobowiązań wynikających z umów podpisanych z podmiotami uczestniczącymi w tym projekcie" - wytyka Lux Veritatis.

CenterNet uważa, że oświadczenie Fundacji o zakończeniu współpracy jest niezgodne z prawdą i świadomie wprowadza opinię publiczną w błąd. Tomczyk zaznaczył, że komunikat Lux Veritatis nie zawiera informacji o jednoczesnym, dokonanym również w środę, wypowiedzeniu umowy przez CenterNet. "Bezsprzecznie to Fundacja Lux Veritatis oraz podmioty przez Fundację wskazane są stroną, która nie wywiązała się z umowy, co zmusiło nas do zakończenia współpracy z Fundacją" - dodał.

Wyjaśnił, że CenterNet wielokrotnie zgłaszał Fundacji i spółkom zaangażowanym w przedsięwzięcie (Bonum, MCMG) niewywiązywanie się z zawartych umów. Jednocześnie - jak tłumaczył - CenterNet zapraszał do rozmów, w trosce o interes wszystkich użytkowników sieci "W Rodzinie" i powodzenie wspólnego przedsięwzięcia. "Nasze apele pozostawały bez odpowiedzi. 30 czerwca 2010 r. wręczyliśmy wypowiedzenia umów, na co niezrozumiałą reakcją było wydanie przez Fundację Lux Veritatis niezgodnego z prawdą oświadczenia. Wielokrotnie również zwracaliśmy uwagę na różnice w interpretacji zapisów w zawartych umowach. Niestety bezskutecznie" - napisał Tomczyk.

Zdaniem wiceprezesa CenterNet, w przypadku spółki Bonum z pierwotnie zakładanych 2 tys. punktów sprzedaży powstało niecałe 100. "Dla porównania w tym samym czasie staraniem CenterNet - nie odpowiadającego według umowy za taką działalność - doszło do utworzenia 6 tys. 150 punktów sprzedaży zlokalizowanych w sieci placówek pocztowych i organizacji handlowej +Żabka+. Call center prowadzone przez MCMG, na które przekazaliśmy kwotę 5 mln zł, wykorzystuje swoje możliwości jedynie w znikomej części. Duże wątpliwości budzą też sposoby rozliczania funkcjonowania systemu, którego działanie w obecnej formie jest nieopłacalne oraz nierynkowe i naszym zdaniem niezgodne z zawartą umową" - podkreślił.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 254 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP