Konkurenci TP szykują cięcie cen rozmów

Konkurenci TP szykują cięcie cen rozmów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Operatorzy telefonii stacjonarnej mogliby obniżyć ceny połączeń na komórki, bo spadły im koszty, ale wcale się z tym nie spieszą. Każdy miesiąc zwłoki to dla nich 3 mln zł dodatkowego zysku.

Klienci największych alternatywnych operatorów telefonii stacjonarnej na obniżkę cen rozmów do sieci komórkowych muszą jeszcze poczekać. Jedynie TP zareagowała na majową obniżkę cen hurtowych za kończenie połączeń w sieciach komórkowych (tzw. MTR) i od 1 czerwca obniżyła ceny detaliczne. Obniżka - do 57 gr przez cały dzień - odzwierciedla jedynie spadek stawek MTR, a to oznacza, że rentowność połączeń dla operatora wzrosła - pisze "Gazeta Prawna".

Operatorzy stacjonarni zarabiają na obniżce MTR i nie spieszą się ze zmniejszaniem cen detalicznych. Każdy miesiąc zwłoki daje im - według szacunków "GP" - około 3 mln zł dodatkowych zysków.

Urząd Komunikacji Elektronicznej nie ma wpływu na ceny tych operatorów. Znaczna część klientów jest zaś z operatorami związana terminowymi umowami, za zerwanie których grozi kara.

Operatorzy zapewniają, że przygotowują nowe cenniki, ale na razie nie przedstawiają konkretów.

- W lipcu planujemy zmiany w naszych cennikach i wtedy też zmienimy ceny połączeń do sieci komórkowych - mówi Karol Wieczorek, rzecznik Tele2 Polska, operatora świadczącego usługi dla blisko 700 tys. klientów.

Karol Wieczorek nie chciał ujawnić możliwej skali obniżek.

- W ciągu kilku tygodni obniżymy ceny detaliczne rozmów do sieci komórkowych - mówi "GP" Małgorzata Babik, rzecznik Netii.

Nie precyzuje, czy w grę wchodzi czerwiec czy dopiero lipiec. Netia jest największym pod względem przychodów alternatywnym operatorem stacjonarnym. Obsługuje też ponad 450 tys. klientów usług głosowych.

- Pracujemy nad modyfikacjami taryf, głównie w obszarze obniżek cen połączeń na telefony komórkowe. Prace te są wynikiem ogłoszonego przez UKE długofalowego planu obniżania stawek interkonektowych (rozliczeń między operatorami - przyp. red.). Najbliższe wdrożenia planujemy na lato i wczesną jesień tego roku - mówi Marta Pietranik, rzecznik Dialogu. Ten operator obsługuje ponad 500 tys. klientów usług głosowych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!